شناسهٔ خبر: 104277 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی کشور خبر داد؛

کولاک و بهمن در برخی استان‌ها/ حاکم شدن جوی آرام از شنبه در اکثر مناطق کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها از ابتدای هفته پیش رو

برفروبی زمستانی آذربایجان غربی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از امکان وقوع کولاک و بهمن در ارتفاعات برخی استان‌ها خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی صبح امروز،‌ پنجشنبه، ‌هفتم بهمن ماه،‌ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: در بیشتر مناطق به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی و جنوب فارس و بوشهر بارش شدید برف و باران و وزش شدید موقتی باد را خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب لرستان را خواهیم داشت و امروز به سبب باد شدید در جنوب خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک نیز وجود دارد.

رفیعی عنوان کرد: فردا، جمعه نیز ادامه بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش رو داریم که به شکل باران و برف و در شمال غرب کشور هم بارش پراکنده برف رخ می‌دهد.

وی برای روز شنبه تا دوشنبه جوی آرام را برای کشور پیش‌بینی کرد و گفت: این امر سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز در نیمه غربی کشور و فردا جمعه در نیمه شرقی وزش باد شدید را شاهد هستیم که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی برای روز جمعه در برخی استان‌ها کاهش محسوس دما را پیش‌بینی و عنوان کرد: این امر در نیمه شمالی خواهد بود و آب‌های خلیج فارس و دریای خزز نیز امروز مواج هستند.

به گفته وی، آسمان تهران امروز ابری و بارانی خواهد بود و در مناطق شمالی بارش برف را شاهد هستیم، همچنین حداکثر دما ۹ درجه بالای صفر و حداقل دما به ۴ درجه بالای صفر رسید که فردا نیز این دما به یک درجه زیر صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، عنوان کرد: به سبب بارش برف و باران و رعد و برق و همچنین وزش باد و کولاک و بهمن و رخداد مه، امروز در نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران کولاک برف و یخبندان و سوز باد را پیش بینی می کنیم و ریزش سنگ و لغزندگی جاده ها را نیز در این مناطق پیش رو داریم.