شناسهٔ خبر: 104280 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

لزوم ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

کیانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دیدار و بر ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی با توجه به بسط ظرفیت‌ها کسب و کار و رفاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با محمدمهدی کربلائی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دیدار کرد.

کیانی در این دیدار شهر فرودگاهی را به عنوان موتور محرک و پیشران توسعه اقتصادی خواند و گفت: تبدیل شدن شهر فرودگاهی به قطب اقتصادی و اشتغال با توجه به ظرفیت ۲۵میلیون نفری جمعیت اطراف و همجوار شهرفرودگاهی امری ضروری است.

وی تحول در ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی با توجه به بسط ظرفیت‌ها کسب و کار و رفاهی را مساله‌ای لازم دانست و عنوان کرد: در این صورت افزایش خدمات رفاهی با توجه به جذابیت گردشگری ایران و جذب توریسم را شاهد خواهیم بود.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد می‌شود از شرکت‌های دانش بنیان برای مشارکت توسعه پایدار در شهر فرودگاهی دعوت به عمل آید و استقلال مالی و عدم وابستگی به بودجه مالی دولتی نیز در دستور کار قرار گیرد.

کیانی بر شکوفایی ظرفیت‌های درآمدی و لجستیکی در منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی تاکید کرد و گفت: در زیرساخت‌های تکنولوژی ابزار نوین صنعت هوانوردی خوشبختانه تحول مطلوبی را شاهد هستیم.

در حاشیه این دیدار، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از ترمینال یک، مرکز برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شهر فرودگاهیAOCC، برج مراقبت پرواز، آشیانه هواپیماهای ایران ایر و هسته پیشران منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرد.