شناسهٔ خبر: 104315 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ثبت نام ۹۰هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان/ تکمیل طرح ریلی شمال به جنوب تحولی عظیم در ترانزیت کشور

مراسم وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان گیلان از ثبت نام ۹۰هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و روند پیشرفت طرح ریلی شمال به جنوب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان گیلان و بازدید از پروژه‌های این استان در جمع خبرنگاران در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گیلان گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته تا کنون ۹۰هزارنفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی در رابطه با اراضی پیشنهادی و شناسایی شده طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: ۴۴۳ هکتار برای ۴۴هزار و ۳۰۰ واحد پیش‌بینی و شناسایی شده است که تا کنون ۱۰۸هکتار زمین برای ۱۳هزار و ۵۰۰ واحد تامین شده است.

قاسمی نیاز واحد مسکونی استان گیلان برای یکسال را ۲۲هزار و ۵۰۰ واحد اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که مقرر شده طی چهار سال تعداد ۹۰هزار واحد مسکونی تامین و نیاز استان رفع شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به روند طرح ریلی شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: این طرح ریلی از بندر شهیدرجایی و بندرعباس تا رشت متصل است و برای اتصال به کریدورهای شمالی کشور، کشورهای قفقاز، روسیه و اروپا باید ۱۶۵ کیلومتر راه آهن رشت-آستارا ساخته شود تا به راه‌آهن آذربایجان متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این امر می‌تواند در کریدور شمال به جنوب تحول اساسی ایجاد کند و در دستور کار رئیس جمهور در سفر به روسیه نیز بود و امیدواریم بتوانیم به زودی این پروژه را آغاز کنیم و در ترانزیت کشور تحول عظیم ایجاد شود.