شناسهٔ خبر: 104348 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

سود وام ساخت مسکن روستایی به ۵ درصد کاهش یافت

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کاهش سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد طبق دستور رئیس‌جمهور، گفت: تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور انجام می‌شود که اعتبار آن نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی، گفت: در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی میانگین کشوری ۵۰ درصد بوده که این رقم در استان ۵۴ درصد است.

وی افزود: طبق دستور رئیس جمهور سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد کاهش یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده و این نهضت باید ادامه پیدا کند به گونه‌ای که تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور نداشته باشیم.

نیک‌زاد توضیح داد: وضعیت مسکن روستایی در خراسان‌جنوبی خوب بوده و باید این وضعیت ادامه پیدا کند. همچنین برای مسکن شهری در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز برنامه‌ریزی شده که در حال حاضر ۲ هزار و ۲۵ واحد در حال ساخت داریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بحث پالایش افراد ثبت‌نام شده در حال انجام است، گفت: ارتباط خوبی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی وجود دارد.

نیکزاد به موقعیت سایت ۲۷هکتاری در استان که موقعیت خوبی است، اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز در این سایت گروه ساز است و با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی به پروژه ساخت مسکن برای فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: ظاهراً فرهنگیان به دلیل بحث نرخ و اراضی جدید و مرغوب از این پروژه انصراف دادند که قرار شد حق و حقوق این افراد پرداخته و ۱۲۰ واحد از آن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای بیماران دارای دو معلول و پروانه‌ای خریداری کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بحث عمران روستایی نیز، بیان داشت: طرح هادی جزو اولویت‌ها بوده که سال گذشته اعتبار این طرح ۳۳ میلیارد تومان بود و امسال این اعتبار به سه برابر افزایش یافته است.

نیکزاد ادامه داد: تهیه طرح هادی را برای ۴۰هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور داریم که در خراسان‌جنوبی نیز برای ۱۹۳ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی افق طرح هادی را ۱۰ ساله عنوان کرد و افزود: باید پس از اتمام بازنگری تا پاسخگوی نیاز مردم و جوانان در روستاها باشیم و بازنگری طرح هادی ۹۴ روستا در خراسان‌جنوبی در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در ۱۰ نقطه کشور ستاد بازسازی داریم که شامل شش نقطه زلزله‌زده و چهار نقطه سیل‌زده می‌شود.

نیکزاد خاطرنشان ساخت: تعداد ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی ساخته شده و در زمینه ساخت مسکن برای خبرنگاران قول مساعد می‌دهیم.