شناسهٔ خبر: 10436 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جعفری خبر داد:

سیر روزانه ۴۶ قطار در مسیر تهران-مشهد / اختصاص یک رام قطار اضافه برای تعطیلات پایان هفته

مرتضی جعفری مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از اختصاص یک رام قطار اضافه برای جابه‌جایی مسافران تعطیلات پایان هفته مسیر تهران-مشهد خبر داد و گفت: با ظرفیت ایجاد شده در حال حاضر روزانه ۲۳ قطار از تهران به مقصد مشهد و ۲۳ قطار از مشهد به سمت تهران سیر می‌کنند.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در مسیر تهران-مشهد٬ گفت: در حال حاضر برای روزهای عادی روزانه ۲۳ سیر از تهران به مشهد و ۲۳ سیر هم از مشهد به تهران صورت می‌گیرد که مجموعا ۴۶ قطار در این مسیر در حال تردد هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایرانبا یادآوری اینکه در حال حاضر رنج قیمتی بلیت قطار تهران-مشهد از ۲۰ تا ۸۵ هزار تومان است٬ افزود: برای تعطیلات پایان هفته که مصادف با شهادت امام صادق(ع) است یک رام قطار و دو سرویس رفت و برگشت علاوه بر سیر قطارهای موجود در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: این قطار اضافی عصر امروز ۱۹ تیرماه به مقصد مشهد حرکت و در پایان تعطیلات روز شنبه ۲۴ تیرماه به تهران باز می‌گردد.

تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته ۶ مسیر جدید ریلی ایجاد شد. در مسیر تهران-کرمان تابستان سال گذشته هر روز یک قطار سیر داشت که در دوره مشابه امسال یک قطار به طور یک روز در میان به ظرفیت قبلی اضافه شد؛ همین‌طور قم-مشهد با روزی یک رام قطار فعال بود که ظرفیت این مسیر به ۲ رام قطار افزایش یافت. کرج-مشهد نیز یک روز درمیان قطار داشت که ارائه خدمات در این مسیر نیز همه روزه شد. سیر قطار ملایر-اراک-مشهد یک روز درمیان بود که امسال به طور همه روزه انجام می‌شود. زمان سیر قطار اصفهان-بندرعباس نیز در تابستان گذشته یک روز در میان بود اما تابستان امسال همه روزه انجام می‌شود./

نظر شما