شناسهٔ خبر: 10450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری:

رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیازمند اعتبار است

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: رفع ۴ هزار نقطه حادثه‌خیز در استان نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، قاسم قاسمي گفت:۴هزار کیلومتر راه و نقطه حادثه‌خیز و ۹۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان وجود دارد که برای رفع این نقاط اعتبارات بیشتری لازم است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی و ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی و ۱۵ کیلومتر نصب تابلو اخطار انتظامی در جاده‌های استان انجام و ۶۰ نقطه حادثه‌خیز رفع و سامان‌دهی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به‌بهره‌برداری ۳۸ کیلومتر از بزرگراه شهرکرد-بروجن-لردگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۶ کیلومتر دیگر این بزرگراه تا ۲ ماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این پروژه در سال ۹۵ به‌بهره‌برداری کامل برسد.

قاسمی بیان کرد: علاوه بر توسعه راه‌ها در بحث نگهداری و ایمنی راه‌ها مانند نصب دوربین ثبت سرعت در برخی راه‌های اصلی و فرعی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که کاهش ۶/۵ درصدی تصادفات در سال گذشته تأیید کننده این مطلب است.

وی اضافه کرد: کوهستانی بودن جاده‌ها،تعداد زیاد نقاط حادثه‌خیز، پیچ خطرناک، راننده و وسیله سفر از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات استان هستند.

 تونل زره به‌طول یک هزار و ۶۰۰ متر که حفر آن انجام شده و تونل دشتک-فارسان به‌طول یک هزار و ۷۰۰ متر،از تونل‌های اصلی و مهم استان هستند/.

نظر شما