شناسهٔ خبر: 104628 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همزمان با اغاز دهه فجر انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چهار پروژه عمرانی در عالیشهر بوشهر

بازدید همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در آیینی با حضور استاندار بوشهر سه پروژه عمرانی و عملیات اجرایی یک طرح در مجموع با ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار در شهر جدید عالیشهر به افتتاح رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی مقاتلی مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر در این آیین گفت: دبستان ۱۲ کلاسه دخترانه ایثار در فاز ۴ عالیشهر به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر و زیربنای ۲۰ هزار و ۶۷ متر مربع با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مقاتلی افزود: این مدرسه در سه طبقه و ویژه مقطع ابتدایی است که مساحت محوطه آن نیز یکهزار و ۴۳۶ متر مربع است.

وی ادامه داد: این مدرسه پنجمین مدرسه است که ظرف پنج سال اخیر در عالیشهر به بهره‌برداری رسیده است.

مقاتلی گفت: همچنین امروز با افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه دخترانه ایثار و آینده نزدیک افتتاح مدرسه در دست احداثی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد سرانه فضای آموزشی عالیشهر از ۲.۵ مترمربع سال ۹۵ به ۵.۳ مترمربع افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین پارک بهاران نیز به مساحت چهار۴هزار و ۳۱۰ متر مربع و یکهزار و ۷۲۳ مترمربع فضای سبز، ۲ هزار و ۵۸۷ مترمربع سنگفرش با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

مقاتلی یادآور شد: دیگر پروژه های افتتاحی دهه فجر در عالیشهر نیز شامل پارک تابان است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۹۱ مترمربع و با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

وی عنوان کرد: در احداث این پروژه یکهزار و ۷۶۵ متر مربع فضای سبز و یکهزار و ۸۲۶ مترمربع سنگفرش اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر گفت: عملیات اجرایی فاز نخست آرامستان شهر جدید عالیشهر نیز به مساحت ۵.۳ هکتار و با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال آغاز شد که مدت زمان اجرای این پروژه ۱۲ ماه تعیین شده است.

مقاتلی افزود: فاز نخست این پروژه شامل ساختمان غسالخانه به مساحت ۲۸۶ مترمربع، سرویس بهداشتی به مساحت ۶۶ مترمربع، ۵۰۰ متر دیوار آجری و فنس‌کشی با طول ۷۸۲ متر است.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، وی ادامه داد: بیمارستان محلی سردار شهید سلیمانی شاخص‌ترین پروژه شهر جدید عالیشهر است که پس از تجهیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.