شناسهٔ خبر: 104653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد؛

کلنگ زنی احداث هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد

کلنگ زنی استاندار.jpg همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، کلنگ احداث هزار و ۶۱۲ واحد مرحله پایانی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استاندار چهارمحال و بختیاری در این آئین، طرح ملی نهضت مسکن را از جمله طرح‌های مهم دولت مردمی برای خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن عنوان کرد و گفت: در طول چهار سال، چهار میلیون مسکن در کشور احداث می‌شود و سهم استان از این طرح‌ها ۵۷ هزار واحد مسکونی است.

غلامعلی حیدری افزود: در شورای تأمین مسکن برای برنامه‌ریزی جهت احداث مسکن در طرح نهضت مسکن، سهمیه هر شهرستان مشخص و به مسئولان شهرستانی ابلاغ شد؛ امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۶۱۲ واحد مسکونی در شهر شهرکرد هستیم.

وی با تأکید بر همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در طرح ملی نهضت مسکن، توضیح داد: اگر برای احداث مسکن در استان مشکل زمین وجود دارد به سرعت زمین مورد نیاز تأمین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده اداره‌ کل راه و شهرسازی و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بر عهده بنیاد مسکن است و با توجه به تجربیات خوبی که در زمینه انبوه‌سازی در استان وجود دارد، باید این مسئله در احداث مسکن مدنظر قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز گفت: انتخاب پیمانکاران برای ساخت هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی انجام شده و عملیات اجرایی احداث این واحدها در محله ۳۴ منظریه آغاز می شود.

حسینعلی مقصودی افزود: مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای هریک از واحدها توسط بانک عامل درنظر گرفته شده است و بازپرداخت آن  به صورت ۲۰ ساله خواهد بود.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این واحدها را ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: زمان پیش بینی شده برای ساخت این واحدها ۲۴ ماه می باشد و برای  دو هزار و ۸۲۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از ثبت نام ۴۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن نیز خبر داد و گفت: ۲۷ هزار متقاضی واجد شرایط اولیه هستند و پالایش پرونده متقاضیان در حال انجام است. مقصودی همچنین افزود: در شهرکرد ۲۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر واجد شرایط اولیه می باشند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با اتمام کار پالایش متقاضیان تا پایان سال جاری، عملیات اجرایی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شود.