شناسهٔ خبر: 104816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان خبر داد:

پرداخت ۸۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان حائز شرایط در زنجان

کردلو.jpg رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، از پرداخت ۸۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به سه هزار و ۲۷۶ متقاضی حائز شرایط در استان زنجان خبر داد.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار ویژه وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به روند ثبت نام در استان زنجان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزار و ۶۳۶ نفر در استان زنجان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که جمعیت خانوار ثبت نام شده ۶۴ هزار و ۸۸۸ نفر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت نامی، تا ۱۶ بهمن ماه سالجاری ۳ هزار و ۲۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند، اظهار داشت: مبلغ پرداختی به این تعداد ۸۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین ۲ هزار و ۸۲۴ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

کردلو تاکید کرد: ۱۶ هزار و ۵۳۶ متقاضی نیز در مرحله انتظار دریافت استعلام، تعیین شعبه و تشکیل پرونده می‌باشند که با تامین اعتبار مورد نیاز و همکاری بیشتر بانک‌ها، متقاضیانی که برای ودیعه مسکن در این استان ثبت نام کرده‌اند پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلاً ثبت نام جدید نداریم، بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی پیگیر تامین اعتبار جهت پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان به سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در مناطق شهری کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰۰ میلیون ریال برای تهران، ۴۰۰ میلیون ریال برای سایر کلانشهرها (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای سایر شهرها می‌باشد. سقف تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا است.

کردلو متذکر شد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۳۹۹.۷.۱ باشد.