شناسهٔ خبر: 10483 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بت‌شکن خبر داد:

بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای دولتی است/ اعطای ۱۰ درصد منابع بانک مسکن به مردم به عنوان تسهیلات/ بهره‌برداری بانک مسکن از ساماندهی مؤسسات مالی غیرمجاز

محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن در جمع مدیران شعب این بانک در استان مازندران گفت: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای دولتی است که مکانیزم تجهیز منابع آن با سایر بانک‌ها متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب مازندران بانک مسکن محمدهاشم بت‌شکن در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید امور شعب استان مازندران بانک مسکن با بیان اینکه ما شاهد کمترین معوقات در این استان هستیم گفت: مدیریت مازندران در سال ۹۳ در جذب منابع دارای رشد ۵۶ درصدی بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این که مانده منابع بانک در استان مازندران در پایان سال ۹۵ باید به رقم ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده و ۱۰ درصد از منابع و سپرده‌های بانک از طریق منابع ارزان‌قیمت در اختیار مشتریان قرار گیرد، تاکید کرد: کاهش ۲ درصدی قیمت تمام شده منابع از دیگر تعهدات بانک مسکن استان مازندران بوده است.

وی در خصوص پروژه مسکن مهر استان مازندران اظهار کرد: این پروژه عظیم باید در استان مازندران تا پایان شهریور ۹۵ به اتمام رسیده و فروش اقساطی آن نیز شروع شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه اقتصادی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست‌های اجرایی برنامه ششم که از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده در سه نکته کلیدی به مسأله بانکداری اشاره می‌کند: اول آنکه نظام بانکداری باید ظرفیت تسهیلات خود را افزایش و آن را در خدمت بخش تولید قرار دهد؛ دوم اینکه موضوع بهداشت اعتباری و مدیریت مطالبات معوق در دستور کار بانک‌ها قرارگیرد به نحوی که این موضوع از سیاست‌ها و خطوط اصلی برنامه ششم محسوب می‌شود و سومین نکته ساماندهی مؤسسات مالی غیرمجاز است که فرصت مناسبی را برای بانک‌های دولتی به‌ویژه بانک مسکن فراهم می‌آورد تا از بستر ایجاد شده حداکثر بهره را ببرد.

بت‌شکن با اشاره به این که برای اجرایی شدن برنامه ششم توسعه اقتصادی چاره‌ای جز اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم، افزود: تکیه اصلی اقتصاد مقاومتی اتکا به ظرفیت‌های داخلی و تقویت بخش تولید و اشتغال است.

وی افزود: موضوع مسکن و ساختمان یکی از بخش‌ها و شاخص‌های اقتصادی است و از این نظر که کمترین میزان ارزبری را در دنیا داراست، می‌تواند یکی از پیشتازان پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

مدیر عامل بانک مسکن وضعیت جدید دیپلماسی کشور و توافقات انجام شده را فرصت مغتنمی برای بانک‌ها دانست و گفت: با اتفاقات جدید دیپلماسی کشور و ورود سرمایه‌گذاران و تجار و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در کشور فضای اقتصادی ایران دستخوش تحولاتی شده است.

رئیس هیئت مدیره گروه  مالی بانک مسکن یکی از برنامه‌های جدید این بانک را با توجه به شرایط پیش آمده در سیاست خارجی و برداشته شدن تحریم، معرفی این بانک به عنوان دریچه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش املاک و مستغلات اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان مازندران و داشتن مرز مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر، این استان می‌تواند پیشگام و پیشتاز اجرای این طرح در کشور باشد.

وی هوشمندی و چالاکی را در بانک مسکن نهادینه شده دانست و افزود: با ابزارهای جدید باید بتوان این تلاش و پشتکار را شتاب داد و اهداف اولویت‌دار این بانک را تضمین کرد.

مدیرعامل بانک با بیان اینکه در صورت عدم اعطای تسهیلات شاهد رکود بازار کسب و کار خواهیم بود بیان کرد: صرف تجهیز منابع کفایت نمی‌کند؛ بلکه باید با بهداشت اعتباری تسهیلات خوب اعطا شود و در بخش مسکن با ۱۵۰ رشته فعالیت باید با تجهیز و تخصیص منابع به مشتری ارزنده، تداوم کسب و کار بانک را نهادینه کنیم.

بت‌شکن با بیان اینکه لزوماً رقابت با سایر بانک‌های تجاری تنها هدف بانک مسکن نیست، افزود: بانک مسکن یک بانک تخصصی و توسعه‌ای دولتی است که برای دارا بودن این خصوصیات مکانیزم تجهیز منابع آن با سایر بانک‌ها متفاوت است و باید از این فرصت مناسب برای پیشبرد اهداف بانک حداکثر استفاده را برد./

نظر شما