شناسهٔ خبر: 104969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۴۳ هزار مجرد اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن

طرح نهضت ملی مسکن اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش ۲۹۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ‌بیش از۴۳ هزار ثبت نام مربوط به مجردین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۹۳ هزار نفر متقاضی بهره‌مندی مزایای طرح نهضت ملی مسکن بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند، گفت: از این میزان ثبت نامی حدود ۲۵۰ هزار نفر متاهلین و یا سرپرستان خانوار هستند و  ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجرد ۲۳ الی ۴۵ سال  نیز در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان، عملیات اجرایی بخشی از آن توسط شهرهای جدید (بهارستان، فولادشهر و مجلسی)، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی انجام می‌پذیرد که این موارد عمدتاً در حال اجرا بوده و بخشی دیگراز پروژه‌ها بصورت خودمالک و یا واگذار شده است.

قاری‌قرآن گفت: براساس برنامه استان اصفهان در طرح جهش تولید مسکن، در سطح استان برای یکسال نیاز به ساخت 50 هزار و 992 واحد است که این عدد برای چهار سال به بیش از 203 هزار و ۹۶۸ واحد می‌رسد که مطابق برنامه میزان زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان برای یکسال یکهزار و 79 هکتار است.  

وی در خصوص برنامه ریزی‌ها و اقدامات بعمل آمده در جهت مقاومت و عمر ساختمان‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن تاکید کرد: ساخت واحدهای طرح‌های ملی مسکن ( اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن) چه به صورت انبوه سازی چه بصورت گروهی باشد و یا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود، با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: درعملیات اجرایی واحدهای مسکونی تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص مکان یابی صورت گرفته جهت احداث ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: تمامی زمین‌های در نظر گرفته شده از لحاظ انطباق با طرح جامع و طرح تفصیلی شهر، بررسی و کنترل می‌شود.

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.