شناسهٔ خبر: 105028 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور/ تخریب ۱۶۳ سازه غیرمجاز دریایی

بنادر  خرمشهر اعلام رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور و تخریب ۱۶۳ سازه غیرمجاز دریایی طی سالیان اخیر، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم رویدادهایی که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

تخریب ۱۶۳ سازه غیرمجاز دریایی طی سالیان اخیر

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سالیان اخیر ۱۶۳ سازه غیرمجاز دریایی پس از طی تشریفات قانونی تخریب و ساحل دریا به وضع سابق عودت داده شده است.

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور/ افزایش ۲۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی

مقایسه آمار تخلیه و بارگیری بنادر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ از افزایش ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاها حکایت دارد.

جزییات سانحه آتش‌سوزی شناور پانامایی در ٣٠ مایلى بندر دیر/ نجات جان ١٧ خدمه شناور توسط سازمان بنادر

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردى جزییات سانحه آتش‌سوزی شناور پانامایی در ٣٠ مایلى جنوب بندر دیر را تشریح کرد و از نجات جان ١٧ خدمه این شناور توسط شناورهای جستجو و نجات و شناورهای آتشخوار دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۴۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌ و تجهیز بنادر طی ۱۰ ماه گذشته

عملکرد ۱۰ ماهه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حفظ و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر کشور تشریح شد.

نخستین سفر دریایی از بندر شهید باهنر به مقصد شارجه انجام شد

نخستین سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه به دلیل شرایط متاثر از ویروس کرونا پس از دو سال وقفه، با ظرفیت ۲۰۰ مسافر با کشتی نگین به مقصد بندر شارجه انجام شد.

سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه بندری بندر شهید رجایی

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و احداث مخازن نگهداری پردازش مواد زائد نفتی، دو طرح شاخصی هستند که عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال در بنادر استان گیلان/ افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات و محوطه‌سازی ترمینال کانتینری بندر انزلی/ ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۴۴ نفر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال در بنادر استان گیلان در پروژه های افتتاح شده در دهه فجر امسال خبر داد.

سازمان بنادر مرجع اصلی صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری سازه‌ها و تأسیسات دریایی شد

هیأت فرا قوه‌ای مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان مرجع اصلی صدور مجوز برای پنجره واحد صدور مجوز ساخت و بهره‌برداری سازه‌ها، تأسیسات و تجهیزات دریایی معرفی کرد.

اشتغال مستقیم ۴۷۱ نفر با افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۷ پروژه در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از اشتغال مستقیم ۴۷۱ نفر با افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۷ پروژه در این بندر همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.