شناسهٔ خبر: 105101 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد:

افتتاح خط پروازی تاکسی هوایی مازندران

افتتاحخط پروازی تاکسی هوایی مازندران خط پروازی تاکسی هوایی مصادف با جشن ملی ۲۲بهمن در فرودگاه شهدای ساری در مازندران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خط پروازی تاکسی هوایی مازندران همزمان با یوم الله ۲۲بهمن با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری و استاندار مازندران در فرودگاه شهدای ساری آغاز به کار کرد.

در گام نخست یک فروند هواپیمای سبک و یک فروند بالگرد برای فعالیت در خط تاکسی هوایی مازندران در نظر گرفته شده است.

هواپیمای در نظر گرفته شده ۱۱نفره است که به تازگی وارد کشور شده و به دلیل زمان‌ بر شدن انجام کار‌های قانونی و اداری، این هواپیما به مراسم رونمایی نرسیده است و به همین دلیل خط پروازی تا رسیدن این هواپیما با یک فروند هواپیمای ۶نفره فعال خواهد بود.

بالگردی هم که برای این منظور به استان تحویل داده شده، جدا از ظرفیت پنج نفره کادر پروازی، دارای ۱۵صندلی وی‌آی‌پی ویژه مسافران است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در حاشیه مراسم راه اندازی تاکسی هوایی استان گفت: این بالگرد علاوه بر تاکسی هوایی قابلیت‌های چندگانه دیگری دارد که با توجه به وجود درب در عقب بالگرد، برای رشته‌های متنوع چتربازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به دارا بودن سبد آب برای اطفای حریق و در بخش امدادونجات و اورژانس هوایی هم کاربرد دارد.

به گزارش فرودگاه ساری؛ سعدالله وطن خواه افزود: مسیر پروازی این خط هوایی در حال حاضر برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر تعیین شده است و در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز استفاده می‌شود.