شناسهٔ خبر: 105117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی جهرم فارس افتتاح شد

بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی جهرم فارس بیمارستان سیدالشهدا (ع) جهرم استان فارس با ظرفیت۳۱۳ تختخواب با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(فارس)، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی جهرم فارس افتتاح شد.  این بیمارستان دارای ۱۹ هزار متر مربع زیر بنا، ۸ هزار متر مربع فضای پاراکلینیکی است و می تواند افزون بر جهرم،پذیرای بیماران و خدمات دهی به شهرستان های همجوار در فارس و استان های دیگر باشد

استاندار فارس در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان گفت: چند وقت پیش میزبان هزار پزشک در دنیا در باغ عفیف‌آباد شیراز بودیم و بسیاری از پزشکان از موفقیت و پیشرفت‌های پزشکی حیرت‌زده شده بودند. تمام بیمارستان‌های استان فارس بجز چند باب در شیراز همه بعد از انقلاب ساخته شده اند.

محمدهادی ایمانیه افزود: شهرستان جهرم با امکانات موجود می‌تواند قطب درمان جنوب استان تلقی شود و در خصوص ارائه خدمات سلامت نگاه ویژه باید صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بحث راه و مسکن از مهم‌ترین نیازهای کشور است و امیدواریم به استان فارس نگاه ویژه شود.

وی با بیان اینکه از بزرگراه و راه آهن شیراز- جهرم- لار- بندرعباس چند قطعه آن باقی مانده است که خواهش داریم وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه‌ای در خصوص تسریع این پروژه بدهد، افزود: با توجه به جایگاه، موقیعت جغرافیایی و ظرفیت‌های شهرستان باید به بزرگراه شیراز جهرم- لار- بندرعباس و راه آهن شیراز –جهرم- لار- بندرعباس در کنار راه آهن شیراز- بوشهر -عسلویه توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان جهرم در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی دو محصول مرکبات و خرما گفت: در حال حاضر ظرفیت صادرات هوایی این تولیدات در شهرستان وجود دارد و ما آمادگی کامل خود را برای فراهم کردن زمینه صادرات اعلام می‌کنیم.

استاندار فارس همچنین گفت: نهضت ساخت کارخانه‌های مصالح ساختمانی در استان فارس می‌تواند زمینه صادرات مصالح، رونق گرفتن دانشکده‌های مهندسی، ایجاد انگیزه برای دانشجویان این رشته و رونق مسکن را سرعت بخشد.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر  در آیین افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی جهرم گفت:این بیمارستان با داشتن بخش‌های متعدد شامل رادیولوژی، سی‌تی آنژیو، ام‌آرآی، اورژانس، فیزیوتراپی، قلب، مغز، آی‌سی‌یو، پست آی‌سی‌یو، جراحی، اطفال، زنان، داخلی، ارتوپدی، بخش پاراکلینیک، کلاس‌های آموزشی و... با حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص علاوه بر شهرستان جهرم به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های جنوب کشور، پذیرای مراجعان از استان‌های هم‌جوار است.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: خیرین در حوزه سلامت شهرستان جهرم حضور فعال دارند. در این مجتمع بیمارستانی شاهد حضور فعال خیرین از جمله خانواده‌های محترم خواجه جهرمی، مرحوم ابوطالبی، مرحوم دکتر عبدالرضا رحمانیان، جناب آقای بهجو و سایر بزرگواران هستیم. امروز مهندس حقیقت نیز به عنوان یکی از خیرین در اینجا حضور دارد و قرار است مجتمع رفاهی ۵۰ سوئیتی همراهان بیمار با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شود.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی و فوق تخصصی جراحی قلب، مرکز درمان ناباروری حکیم سلمان، مرکز تخصصی اعصاب و روان از دیگر مراکز تخصصی مستقل در جوار این بیمارستان است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با تجهیز این مرکز و جذب نیروی انسانی مجرب، جهرم به عنوان یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماری‌های قلبی و عروقی جنوب کشور معرفی شود.

رضایی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار متر مربع زیربنای این پروژه است، اضافه کرد: بیمارستان۳۱۳ تخت خوایی آموزشی جهرم با اعتبار ۲۹۵ میلیاردتومان توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی ساخته شده و تحویل دستگاه بهره‌بردار یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد. ارزش فعلی پروژه قریب به هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بیمارستان ۳۱۳ تخت‌خوابی سیدالشهدا(ع) جهرم یکی از پروژه‌های مجتمع بیمارستانی برادران خواجه جهرمی است که در آینده تبدیل به شهرک سلامت خواهد شد. در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی جهرم پذیرای بیماران سایر شهرهای استان فارس و استان‌های همجوار جنوبی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: جهرم امروز، قطب بیمارستانی و سلامت جنوب فارس است و در حال تبدیل به قطب سلامت جنوب کشور هستیم. یک کار فوق تخصصی در حوزه کیفیت پروژه نیز شکل گرفته است و شاهد پروژه‌ای بیمارستانی با بهترین کیفیت هستیم. این بیمارستان در کشور نمونه است.

رضایی با بیان اینکه این بیمارستان بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است که در حوزه سلامت و اشتغال‌زایی پروژه عظیمی بوده‌است، افزود: این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان بزرگ فوق تخصصی استان فارس در کنار بیمارستان قلب ابوطالبی، بیمارستان اعصاب و روان دکتر رحمانیان، مرکز درمان ناباروری حکیم سلمان جهرمی و چندین بیمارستان و مرکز درمانی مکمل دیگر، همراه با مراکز رفاهی و مسجد در مجموعه‌ای ۳۰ هکتاری با عنوان شهر سلامت ساخته شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.