شناسهٔ خبر: 10522 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جدول مهمترین خبرهای راه و شهرسازی در استان‌ها در هفته گذشته؛

آغاز عملیات اجرایی کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم / بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی از استان های خوزستان، فارس و گیلان

آغاز عملیات اجرایی کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم همزمان با سفر یک‌روزه رئیس جمهور به شهرهای جنوب غربی استان تهران عملیات اجرایی کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم آغاز شد و همچنین بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی از خوزستان، فارس و گیلان و بررسی پروژه های عمرانی در دست انجام این استان ها از مهم ترین اخبار استان های کشور در هفته گذشته است.

جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت،است.

مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

در جریان سفر هیأت دولت به جنوب استان تهران عملیات اجرایی کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم با حضور وزیر راه و شهرسازی و با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد. 

تهران

معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان ملي زمين و مسكن طي نامه اي، مقام اول عملكرد سه ماهه اول راه و شهرسازي استان كرمانشاه در بخش اجرايي برنامه هاي زمين و مسكن در كشور را اعلام كرد.

کرمانشاه

معاون راه روستايي وزیر راه و شهرسازی در سفری دو روزه به خوزستان ضمن بازدید از عملیات‌های نیمه کاره راه های روستایی استان چگونگی اجرای این پروژه ها را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

خوزستان

محمد سعید ایزدی معاون وزیر و رئیس سازمان عمران و بهسازی شهری کشور، از طرح ۵۷ هکتاری توسعه و بهسازی حرم شاهچراغ (ع) بازدید کردند.

فارس

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در سفری یکروزه به استان گیلان از سایت های مسکن مهر شهرستان های فومن، تالش، آستانه اشرفیه، لنگرود و رشت بازدید کرده و از نزدیک مشکلات موجود در این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

گیلان

 رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری خراسان رضوی افزایش هماهنگی و همگرایی بین دستگاه های استانی و شهرستانی را در خصوص احیای بافت های ناکارآمد از مهمترین تغییرات به وجود آمده پس از سفر هیئت دولت از سال گذشته تا کنون اعلام کرد.

مجتمع فرهنگي – هنري گناباد در خراسان رضوی با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان محلي در این شهرستان به بهره برداري رسيد.

خراسان رضوی

مدیر کل اداره راه و شهرسازی سیستان بلوچستان از افتتاح ۵۴ کیلومتر باند دوم بزرگراه زاهدان - زابل و زاهدان - بم و همچنین ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در هفته دولت در استان خبر داد.

 

مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان سرعت طوفان در ۱۸ مرداد ماه در استان را ۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: میزان غلظت غبار ۳۵ برابر حد مجاز بوده که باعث تعطیلی ادارات پنج شهرستان نیز شده است.

سیستان و بلوچستان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین از ساماندهی تقاطع ضیاآباد با جاده اصلی قزوین- زنجان با برآورد اعتبار اولیه حدود شانزده میلیارد ریال خبر داد.

قزوین

مديركل بنادر و دريانوردی استان مازندران از بازدید رؤسای كميسيون‌های امنيت ملی و بهداشت مجلس شورای اسلامی از منطقه ويژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد و گفت: در صورت موافقت مسئولان ارشد كشور می‌توان غلات مورد نياز بيش از دو سوم جمعيت كشور را از طريق بنادرشمالی تأمين کرد.

مديركل راه و شهرسازي استان مازندران از اجراي عمليات بهسازي و آسفالت بيش از ۱۸۰كيلومتر از راههاي روستايي اين استان از ابتداي سال جاري تا به امروز خبر داد.

مديرساخت و توسعه راههای اداره كل راه استان مازندران گفت : برنامه ساخت۵۱۶كيلومتر بزرگراه در مازندران با پيشرفت فيزيكي ۵۵% در حال اجرا است.

مازندران

مدير ساخت و توسعه راه هاي استان البرز از افتتاح ۷ پروژه در حوزه راه هاي استان البرز با اعتباری بالغ بر ۴۸۰میلیارد ریال و با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد.

البرز

به گفته مدیریت راهداری راه و شهرسازی لارستان سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان راه اندازی شد. این در حالی است که ۳۵ روستای چابهار نیز از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

لارستان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایلام از احداث و بهسازی ۱۸۰ کیلومتر محور اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه برای افتتاح در هفته دولت در استان خبر داد.

ایلام

مدیر کل اداره راه و شهرسازی همدان از پایان عملیات روکش آسفالت و نصب تجهیزات ایمنی ۳۰ کیلومتر باقی مانده باند جنوبی آزادراه کربلا در آینده ای نزدیک در استان خبر داد.

همدان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام اینکه بندر شهید رجایی از ظرفیت های لازم برای ورود به دوره پساتحریم برخوردار است، گفت: ۲۱ خط کشتیرانی لاینر تا پیش از تحریم ها به این بندر تردد داشته اند.

هرمزگان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح ۱۸ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

بوشهر

 مدیرکل راه وشهرسازی استان به همراه مدیران ستادی از پروژه های مسکن مهر و راهسازی شهرستان سمیرم بازدید کرد و در شوارای اداری شهرستان از واگذاری مسکن مهر در قالب مسکن محرومین به متقاضیان خبر داد.

اصفهان

نظر شما