شناسهٔ خبر: 105276 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از سوی وزیر راه و شهرسازی‌؛

دستورالعمل شناسایی واولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف تصویب شد

بررسی اهداف و برنامه‌های کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در در جلسه صد و نوزدهم در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل شناسایی واولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف ارائه و مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی، نشست صد و نوزدهم کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون روز دوشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه برگزار شد.

در این نشست آمار تصادفات و کشته‌شدگان رانندگی در ۱۰ سال ۱۴۰۰ ارایه شد که بر اساس آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی و پلیس راه کشور، آمار کشته‌شدگان در این مدت بیش از ۱۰ درصد و آمار تصادفات حدود ۷ درصد رشد داشته است. 

همچنین بر اساس آمار اعلامی سازمان اورژانس کشور، آمار مجروحان انتقال یافته به بیمارستان در این مدت بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.   

 در این نشست با حضور مقامات کمیسیون ایمنی استان خوزستان، تصادف زنجیره‌ای محور رامهرمز- بهبهان مورخ بیستم دی‌ماه بررسی و بر رفع مشکلات و انجام اقدامات ضروری جهت پیشگیری از وقوع تصادفات مشابه تاکید شد.

در جلسه امروز دستورالعمل شناسایی واولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف ارائه و مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای مقدمات پیاده‌سازی دستورالعمل را در مدت زمان ۴ ماه فراهم کند.

در این جلسه با ارائه گزارش تصادفات شدید ناوگان مینی‌بوس در شبکه جاده‌ای، واژگونی و سقوط مینی‌بوس در محور مریوان- کامیاران ( استان کردستان)، برخورد مینی‌بوس سرویس دانش‌آموزی با کامیون در محور هلشی- ماهی‌دشت (استان کرمانشاه)، برخورد زنجیره‌ای در محور اهواز- خرمشهر (استان خوزستان) که منجر به فوت و جرح بیش از ۶۵ تن از هموطنان شد، به موضوع فرسودگی ناوگان، بکارگیری ناوگان مینی‌بوس فرسوده و بدون مجوز به عنوان سرویس کارخانجات در حومه شهرها و سرویس مدارس و ... اشاره شد.

مقرر شد اقدامات و برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

همچنین با ارائه گزارشی از افزایش تصادفات خودروهای قاچاق انسان و سوخت در شبکه جاده‌ای، بر توجه به این گروه از تصادفات در آمار تصادفات رانندگی تاکید شد.