شناسهٔ خبر: 10530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات ساخت بیش از ۹۰ پروژه ملی و استانی هرمزگان دوباره آغاز شد؛

افتتاح ۴ هزار واحد مسکن مهر و یک واحد تجاری در استان هرمزگان در هفته دولت

 فرشيد دستوان به گفته مدیر کل راه وشهرسازی استان هرمزگان، عملیات اجرایی ۸۸ پروژه از محل اعتبارات استانی و پنج پروژه از محل اعتبارات ملی هرمزگان که به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده بود با تزریق اعتبار از اواخر سال گذشته دوباره کلید خورد که برخی از آنها در هفته دولت و بقیه آن تا پایان امسال و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهزسازی، فرشید دستوان با اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های مردم تکمیل واحدهای مسکن مهر است که توانستیم بخشی از این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانیم.

ذستوان با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است، افزود:برابر برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۴ هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت،که از این تعداد ۴ هزار واحد آن در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.هفته آینده نیز تصمیم داریم ۴۳۶ واحد مسکن مهر در شهر بندر عباس را به متقاضیان واگذار کنیم.تعدادی از مسکن های مهر نیز به دلیل مشکلاتی که تعاونی ها دارند متوقف است که تلاش می کنیم آنها را نیز فعال کنیم.

وی گفت: راه و شهرسازی هرمزگان تلاش کرده تا در زمان پیش بینی شده واحدها را به متقاضیان واگذار کند که این موضوع نیز مستلزم فراهم آمدن زیرساخت هاست .

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه درباره جزییات بیشتر واگذاری  ۴۳۶ واحد مسکن مهر در شهر بندرعباس گفت:  این واحدها در قالب ۳ پروژه تکمیل شده که انتخاب واحد آنها نیز انجام شده است .در حال حاضر نیز در مرحله عقد قرارداد اجاره عرصه است.

به گفته وی، متقاضیان واحدهای مذکور پس از تکمیل موجودی و امضای قرارداد، برای فروش اقساطی به بانک معرفی می شوند.

دستوان درباره این  واحدها نیز گفت: بیشترین واحدهای قابل واگذاری مربوط به عمران خلیج فارس با ۲۵۶ واحد است که در ۱۲ بلوک پنج طبقه احداث شده است.

وی همچنین به واگذاری ۱۰۰ واحد از تعاونی فولاد ابنیه فارس خبر داد و گفت: این واحدها در قالب پنج بلوک پنج طبقه احداث شده است. همچنین در این مرحله ۸۰ واحد مسکن مهر خاوران میهن ساز جنوب که در چهار بلوک پنج طبقه احداث شده واگذار می شود.

دستوان همچنین به واحدهای واگذار شده در مراحل گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد واحدهای تکمیل شده در مراحل گذشته از سوی متقاضیان انتخاب واحد و فروش اقساطی شده اند. از ۵ درصد باقیمانده نیز می خواهیم برای تعیین وضعیت واحدهای خود و معرفی به بانک به راه و شهرسازی استان مراجعه کنند. زیرا اگر این  افراد نسبت به تعیین تکلیف واحدهای خود اقدام نکنند مشمول حذف می شوند.

آمادگی برای رفع نواقص

سرپرست مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز با اعلام اینکه تمامی واحدهای در حال واگذاری مشکلی از نظر آب و برق ندارند و متقاضیان پس از طی مراحل قانونی می توانند در آن سکونت داشته باشند  گفت: در صورت نقص نیز ما آمادگی رفع آن در زمان واگذاری داریم.

ماندانا  مقدسی درباره پروژه های مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس نیز گفت: روند واگذاری واحدهای آماده شده آغاز شده است که خوشبختانه تا کنون شاهد هیچ گونه نقصی در انها نیستیم.

وی  در ادامه صحبت هایش از ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک پیامبر اعظم (ص) خبر داد و افزود: :ساخت این مدرسه که نمایی بومی دارد برابر برنامه زمان بندی تا یک ماه دیگر به پایان می رسد. ۵ مدرسه دیگر در استان نیز مراحل تکمیلی خود را پشت سر می گذرانند و  یک مدرسه دیگر نیز تا آبان ماه تکمیل می شود.امیدواریم با تکمیل این مدرسه در شهرک بتوان بخشی از مشکلات تردد دانش آموزان ساکن در این شهرک به مدارس محلات دیگر بندرعباس حل شود. همچنین یک واحد تجاری در بندرعباس نیز همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

برابر نیازسنجی  نیز باید ۸ درمانگاه و ۲۶ مدرسه در مسکن مهر استان احداث شود./

نظر شما