شناسهٔ خبر: 105328 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد منتشر کرد؛

افزایش طول امواج و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی

امداد و نجات دریایی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع امواج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نفوذ سامانه وزش باد نسبتاً شدید از روز پنج‌شنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه تا روز جمعه بیست و نهم خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه نوع مخاطره سامانه، افزایش ارتفاع موج به طول ‌۱ تا ۱/۵ متر در ساحل و ۲ تا ۲/۵ متر در فراساحل پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی، منطقه اثر این سامانه را نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان اعلام کرده است.

اثر مخاطره نیز احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیت شناور‌های سبک، نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌‌‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.