شناسهٔ خبر: 105330 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تصویب دستورالعمل شناسایی و رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز/ کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای با استفاده از سامانه هوشمند

جاده کلیبر - خداآفرین تصویب دستورالعمل شناسایی واولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف، تامین نیاز سازمان راهداری با تکیه بر متخصصان جوان ایرانی و کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای با استفاده از سامانه هوشمند برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

دستورالعمل شناسایی واولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف تصویب شد

در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل شناسایی واولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف ارائه و مورد تصویب قرار گرفت.

تامین نیاز سازمان راهداری با تکیه بر متخصصان جوان ایرانی/ کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای با استفاده از سامانه هوشمند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از فراخوان ملی جلب مشارکت‌های تحولی‌ و راهبردی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را سازمانی پیشرو در بحث هوشمند سازی خواند و گفت:‌ این معاونت تمام سامانه‌های مورد نیاز سازمان راهداری را با تکیه بر متخصصان جوان ایرانی تامین کرده است.

انسداد ۷۵۰ مسیر روستایی به دنبال بارش برف اخیر در لرستان/ بازگشایی محورهای مسدود طی ۲۴ ساعت آینده

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از انسداد ۷۵۰ مسیر روستایی به دنبال بارش برف اخیر در این استان خبر داد و گفت:‌ با تلاش ۳۸۰ نیروی راهداری بخش اعظمی از این محورها تا فردا بازگشایی و عبور و مرور برقرار می‌شود.

صدور ۶۶۵۵ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای استان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی از صدور شش هزار و ۶۵۵ کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل استان طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ خبرداد.

۶۴۹ نفر در آزمون بدو خدمت رانندگان قزوین شرکت کردند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری ۱۱ دوره آزمون بدو خدمت رانندگان،  ۶۴۹ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند.

برگزاری نخستین جلسه تدوین تعرفه خدمات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح

نخستین جلسه تدوین تعرفه خدمات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح سال ۱۴۰۱، با حضور شرکت‌های موثر و فعال به میزبانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.