شناسهٔ خبر: 105347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد:

کمک خیرین راهساز برای احداث وایجاد پروژه های راهسازی راه های روستایی و فرعی

خیرین راهسازی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت : پروژه های راهسازی استان با کمک و تلاش خیرین راهساز به منظور جابه جایی و تردد ایمن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی این سازمان در این نشست با اشاره به نقش پررنگ خیرین استان هرمزگان در حوزه راهسازی اظهار داشت: پروژه های مشارکتی راهسازی با همت خیرین راهساز استان هرمزگان از ۱۰ سال گذشته تاکنون شروع به کار کرده است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به این‌که شاخص محرومیت در غرب استان هرمزگان از میانگین کشوری پایین تر است، از مجموعه خیرین راهساز استان به ویژه در بخش بشاگرد کمک هایی برای احداث و نگهداری راه های فرعی و روستایی صورت گرفته است.

یوسف عابدینی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ضمن ارائه گزارش از کمک های خیرین استان در راستای احداث و ایجاد پروژه های راهسازی راه های روستایی و فرعی گفت: استان هرمزگان ۱۳ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی و ۵۰۰۰ کیلومتر آن شوسه و خاکی است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان بالغ بر ۹۰۰ کیلومتر سواحل دارد، روان آب هایی که از استان های همجوار جاری می شود، مسیرهای روستایی و جاده ها را متأثر می کند، با احداث آبنماها بزرگ لوله ای رودخانه مهران به طول ۱۲۰ کیلومتر توسط خیرین راهساز استان مردم روستاهای غرب هرمزگان از راه و مناسب برخوردار شدند.

عابدینی افزود: در استان هرمزگان پروژه های راهسازی فعال است که خوشبختانه با کمک و تلاش خیرین راهساز اقدامات موثر به منظور جابه جایی و تردد ایمن انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این مراسم از سه نفر از خیرین به جهت مشارکت در ساخت و بهسازی چند محور روستایی، دیوارکشی، احداث پل، خاکبرداری، زیرسازی و احداث ابنیه فنی، شانه سازی، تهیه آسفالت جهت ترمیم راه ها، احداث جاده، ارتقای ایمنی و تعریض چند محور، اصلاح نقاط پرحادثه با اهدای لوح سپاس از سوی رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری تقدیر شد.

شایان ذکر است این نشست با حضور معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رئیس و اعضای انجمن خیرین راهساز وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و تعدادی از خیرین راهساز برگزار شد.