شناسهٔ خبر: 10535 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

حمله به یک کامیون ایرانی دیگر در ترکیه/ رانندگان ایرانی انگیزه‌ای برای سفر به ترکیه ندارند/ کشورهای همسایه امنیت رانندگان ایرانی را تامین کنند

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه روز گذشته نیز یک کامیون ایرانی در ترکیه مورد حمله قرار گرفت٬ گفت: پس از وقوع این حمله مرز بازرگان به سمت ترکیه بسته شد ضمن آنکه رانندگان ایرانی هم فعلا تا برقراری امنیت کامل انگیزه‌ای برای سفر به ترکیه ندارند.

داود کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شب گذشته ۲۰ مردادماه یک کامیون ایرانی مجددا در ترکیه مورد حمله قرار گرفت٬ گفت: خوشبختانه راننده ایرانی زنده ماند ولی بار و کامیون وی به آتش کشیده شد.

وی با بیان اینکه دولت ترکیه پس از وقوع این حمله مرز خود را بسته است و سفری از ایران به سمت ترکیه انجام نمی‌شود٬ ادامه داد: رانندگان ایرانی هم فعلا تا برقراری امنیت کامل انگیزه‌ای برای سفر به ترکیه ندارند و مرز بازرگان به سمت ترکیه فعلا بسته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: البته مرز بازرگان به سمت ایران باز است و کامیون‌های حاضر در ترکیه می‌توانند وارد ایران شوند ولی امروز سفری از ایران به ترکیه نداشتیم.

کشاورزیان با اشاره به دیدارش با سفیر ترکیه در ایران به پایگاه خبری وزارت راه گفت: در این دیدار مراتب اعتراض ایران به ترکیه در خصوص ناامنی‌های اخیر اعلام شد و امیدواریم با انتقال این پیام٬ دولت ترکیه بتواند امنیت را همانطور که ایران برای رانندگان ترک فراهم می‌کند٬ برای رانندگان ایرانی تأمین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هدف مهاجمان از این حملات تخریب و ضربه‌زدن به دولت ترکیه است و برای خرابکاران تفاوتی ندارد کامیون یا اتوبوس مورد هجوم ترک باشد یا ایرانی یا متعلق به هر ملیتی دیگری باشد. به طور مثال در همان روز جمعه گذشته که اتوبوس ایرانی مورد حمله قرار گرفت و منجر به کشته شدن راننده شد٬ دو کامیون ترکیه‌ای نیز مورد حمله قرار گرفتند و پس متوقف شدن به آتش کشیده شدند.

کشاورزیان با اظهار تأسف از اینکه امنیت در کشورهای همسایه ایران با مشکل مواجه است٬ افزود: رانندگان ایرانی در کشورهای مجاور مثل عراق٬ افغانستان٬ پاکستان و اخیرا هم ترکیه امنیت کافی ندارند و دولت این کشورها موظف به تأمین امنیت و پرداخت خسارت وارده به رانندگان ایرانی هستند./

برچسب‌ها:

نظر شما