شناسهٔ خبر: 105350 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وزارت راه و سازمان اوقاف برای تامین زمین‌های نهضت ملی مسکن همکاری می‌کنند

جلسه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از نشست مشترک با معاون اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه جهت تهیه دستورالعمل و آئین‌نامه اجرایی شناسایی اراضی اوقافی در شهرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در تعدادی از شهرها زمین برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن نداریم، گفت: مقرر شده با همکاری و هم افزایی با سازمان اوقاف و امور خیریه این سازمان زمین های در اختیار خود که مستعد ساخت مسکن هستند را در این شهرها به وزارت راه و شهرسازی معرفی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح شرایط این زمین‌ها ادامه داد: طبق توافقات اولیه مقرر شد شناسایی اراضی داخل محدوده با کاربری مسکونی یا کاربری‌های نزدیک به موضوع مسکن در اولویت قرار گیرد و در خصوص اراضی با کاربری‌های غیر مسکونی اقدامات لازم برای تغییر کاربری این اراضی صورت پذیرد.

فخاری با بیان اینکه شناسایی این اراضی از طریق کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود توضیح داد: در این کارگروه نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان اوقاف حضور خواهند داشت.

وی برگزاری این نشست‌ها را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در این نشست‌ها باید تعهدات طرفین مشخص شود و فاصله بررسی تا نقطه تصمیم‌گیری به حداقل برسد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، گفتنی است براساس طرح نهضت ملی تولید مسکن در ۴ سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود.