شناسهٔ خبر: 105380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۵۰ کیلومتر باند دوم تا پایان اسفندماه در سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری می شود

بازدید مهندس اکبری مسیر زاهدان زابل.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت منابع مالی و حمایت های صورت گرفته تا پایان اسفندماه ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان بم، زاهدان- خاش، زابل_ زهک و اسکل آباد - گوهر کوه- بزمان آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه در مسیر زاهدان- زابل اظهار داشت: با تقویت منابع مالی و حمایت های صورت گرفته تا پایان اسفندماه ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان بم، زاهدان- خاش، زابل_ زهک و اسکل آباد - گوهر کوه- بزمان آماده بهره برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اداره کل عزم خود را برای توسعه بزرگراه در سیستان و بلوچستان جزم کرده است بطوری که در برنامه دارد در صورت اختصاص منابع مالی مورد نیاز سال آینده بیش از ۷۰ کیلومتر بزرگراه را در استان آماده بهره برداری کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین درصدد هستیم با حمایت های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۴۰۳ وضعیت ۴۰۰ کیلومتر باقی مانده راه اصلی استان به بزرگراه تعیین تکلیف شود تا شهروندان استان دغدغه جاده های استاندارد را نداشته باشند.

اکبری با بیان اینکه بزرگراه‌ها شاهرگ توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می‌شوند تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیتی چابهار _میلک احداث بزرگراه ها ضمن تسهیل جابجایی کالا و مسافر در توسعه اقتصادی استان نیز بسیارتاثیرگذار خواهد بود.