شناسهٔ خبر: 105428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد؛

آذربایجان غربی نیازمند تسهیلات ویژه برای توسعه ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار

بارهای ترافیکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت:‌ این استان با کمبود ناوگان حمل و نقل و کامیون‌های یخچال دار مواجه است و برای توسعه ناوگان یخچال‌دار حداقل به ۵۰۰ ناوگان نیاز دارد.

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید براینکه این استان با کمبود ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار مواجه است، گفت: آذربایجان غربی دارای پنج مرز است و در بحث گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و کنسانتره فعالیت می‌کند، همچنین ۷۰ درصد کنسانتره کشور از طریق کارخانه‌های موجود در این استان به سمت کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان دارای یک و نیم میلیون تن سیب است، افزود:‌ کنسانتره انگور، سیب، کیوی، مرکبات و خرما و دیگر محصولات از استان‌های مختلف به آذربایجان غربی و سپس به شهرها و کشورهای دیگر می‌رود؛ از این رو در این استان نیازمند توجه به ناوگان یخچالی هستیم.

شکری ادامه داد:‌ در استان دو شرکت نسبت به تولید ناوگان اقدام کرده‌اند اما و درخواست داریم تسهیلات ویژه‌ای برای آذربایجان شرقی درنظر گرفته شود تا قسمتی از ناوگان را تامین کنیم و حداقل نیاز ما ۵۰۰ ناوگان است تا بتوانیم ناوگان یخچال‌دار را توسعه دهیم و جلوی متضرر شدن کشاورزان را بگیریم.