شناسهٔ خبر: 105432 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد کشاورزی منتشر کرد؛

وزش باد نسبتا شدید از امروز/ هشدار به دامداران و کشاورزان

وزش باد سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد کشاورزی از وزش باد نسبتا شدید و احتمال آسیب به نهال‌ها و شکستن درختان فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سامانه تغییر نوع توده هوا همراه با افزایش شیو فشاری از اواخر وقت امروز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه تا اواخر وقت دوشنبه دوم اسفند ماه هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه نوع مخاطره سامانه مورد اشاره  وزش باد نسبتا شدید و منطقه اثر آن برای روز شنبه استان‌های خوزستان و ایلام خواهد بود.

همچنین سازمان هواشناسی کشور منطقه اثر این سامانه را برای روز دوشنبه، شرق فارس، شرق اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اعلام کرده است.

اثر مخاطره این سامانه خسارت به سازه گلخانه‌ها، احتمال آسیب به نهال‌ها و شکستن درختان فرسوده خواهد بود.

سازمان هواشناسی به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم‌پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه های گلخانه ها، عایق‌بندی و محافظت از کندوها، با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، دامداری ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب‌های سالن ها اقدام نمایند، سالن‌های مرغداری نسبت به تهویه و کنترل دما در شرایط باد اقدامات لازم را انجام دهند، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل باد، عدم استقرار ماشین‌آلات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی بر روی زمین، عدم آهک‌پاشی در استخرهای خاکی پرورش ماهی و مزارع میگو که آب آن تخلیه شده به دلیل وزش باد شدید توصیه کرده است.