شناسهٔ خبر: 105439 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح آیین نامه جدید مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی در کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی

کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در دهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آیین نامه جدید مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، دهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی به ریاست سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و به دبیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت سایر اعضای کمیسیون در سالن شهید عطائی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

یاسر رهبردین سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه به لزوم برنامه ریزی برای طرح های راه سازی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد و گفت : اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی طی گزارشی آخرین وضعیت را ه‌ها و پروژه های در حال اجرا یا برنامه ریزی شده را در جلسه آینده ارائه کنند.

وی گفت : برای کاهش تصادفات جاده ای تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط باید همکاری و هماهنگی لازم داشته باشند بویژه اداره آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما می‌توانند نقش بزرگی در فرهنگ سازی برای قشر کودکان و جوانان در جهت رعایت قوانین و مقررات رانندگی ایجاد کنند.

رهبردین ضمن تقدیر از نظارت ها و اقدامات انجام گرفته در جهت کاهش تصادفات و سوانح جاده ای در استان علی رغم افزایش تردد ها اظهار داشت: این روند باید در سال‌های آینده نیز با انجام نظارت ها ، گشت ها و ایمن سازی های بیشتر محورهای استان تداوم داشته باشد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز در این جلسه اظهار داشت : آیین نامه جدید مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی بر اساس ۵ پایه ایمنی و در شش فصل تهیه و تدوین شده است.

وی افزود : ۵ رکن فعالیت ها در برنامه اقدام ایمنی راه‌ها شامل مدیریت ، راه ایمن ، خودرو ایمن ، کاربر ایمن و اعمال مقررات رانندگی و واکنش پس از حادثه رانندگی است.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد : آیین نامه قبلی در ۱۸ ماده و ۱۸ تبصره تدوین شده بود درحالی آیین نامه جدید شامل ۴۴ ماده و ۱۳ تبصره تدوین شده است.

شکری از سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان عضو جدید کمیسیون ایمنی راههای کشور یاد کرد و افزود : در کمیسیون های استانی نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، دبیر شورای هماهنگی ترافیک ، شهردار مرکز استان و مدیرکل صدا و سیمای استان اعضای جدید هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برای اجرای طرح نورزی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود : برای این ایام دستور به تعطیلی پروژه های عمرانی در محورهای مواصلاتی جهت تردد روان و ایمن صادر و گشت ها نظارت های راهداران در جاده ها افزایش یافته و نظارت بر مجتمع های خدماتی و رفاهی برای آمادگی پذیرایی از کاربران جاده ای تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/