شناسهٔ خبر: 105449 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن خبر داد:

تسهیلات خرید مسکن برای زوجین و انفرادی در تهران ۴۸۰ و ۲۸۰ میلیون تومان

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزئیاتی از تسهیلات خرید مسکن را در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای کوچک اعلام کرد.

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارایه تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان نکاتی را ارایه کرد. 

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات جعاله برای متقاضیان خرید مسکن به شکل انفرادی و زوجین در تمامی نقاط کشور ۸۰ میلیون تومان است، گفت: در تهران سقف خرید مسکن به شکل انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است.

علمداری ادامه داد: تسهیلات خرید برای مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به شکل انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و زوجین ۳۲۰ میلیون تومان، انفردی سایر شهرها ۱۲۰ میلیون تومان و زوجین ۲۴۰ میلیون تومان به علاوه ۸۰ میلیون تومان جعاله پرداخت می‌شود. 

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در ادامه با یادآوری ممنوعیت و توقف افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم، اعلام کرد: در صورتیکه متقاضیان دارای امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم باشند می‌توانند از سقف‌های تسهیلاتی متناسب در قالب انفرادی و زوجین و بر اساس شهر محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای متقاضیان شهرهای تهران،شهرجدید پرند، اندیشه و پردیس به صورت انفرادی مبلغ ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان است که این سقف تسهیلات برای متقاضیان در مراکز استان‌ها،شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای فولادشهر،بهارستان و صدرا ۶۰ میلیون تومان (درقالب انفرادی) و ۱۲۰ میلیون تومان در قالب زوجین است.

علمداری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سقف تسهیلات صندوق یکم در سایر مناطق شهری برای انفرادی۴۰ میلیون تومان و زوجین۸۰ میلیون تومان تعیین شده است،افزود: نرخ سود تسهیلات صندوق یکم برای متقاضیان در مناطق بافت فرسوده شهری ۶ درصد و در خارج مناطق بافت فرسوده شهری ۸ درصد است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن همچنین گفت:نامبردگان می‌توانند در صورت تمایل تا سقف تسهیلات اعلامی به شرح بالا از محل اوراق ممتاز بهره‌مند شوند که در آن صورت نرخ سود تسهیلات از محل اوراق ممتاز برای استفاده در مناطق بافت فرسوده شهری ۱۶ درصد و خارج از مناطق بافت فرسوده شهری ۱۷.۵ درصد است.

علمداری ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت اوراق مسکن، بانک مسکن در راستای حمایت از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن و تقویت قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و کاهش هزینه‌های اخذ تسهیلات،نسبت به پرداخت تسهیلات به صورت ۵۰ درصد از محل منابع بدون سپرده بانک و ۵۰ درصد از محل اوراق ممتاز اقدام می‌کند.