شناسهٔ خبر: 105453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درپنجمین جلسه شورای مسکن استان گلستان مصوب شد:

عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان در سال آتی افزایش نداشته باشد

حسین محبوبی مدیرکل راه وشهرسازی گلستان در پنجمین جلسه شورای مسکن استان عنوان کرد: عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان در سال آتی افزایش نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) ، پنجمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری به ریاست زنگانه استاندارمحترم استان گلستان  و با حضور انصاری مشاور محترم وزیر کشور ، محبوبی  مدیر کل  راه وشهرسازی استان گلستان و  سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورا در سالن شهید رجایی ساختمان شماره یک  استانداری برگزار شد.

محبوبی  مدیر کل  راه وشهرسازی استان گلستان ضمن اشاره برنامه ابلاغی نهضت ملی و مشخص شدن سهمیه  اجرای مسکن شهری برای هر دهک درآمدی و تخصیص یارانه نرخ سود به تناسب هر دهک   اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد استان ، پیشنهاد پرداخت اقساط توسط متقاضی به صورت پلکانی را به وزارت راه و شهرسازی ارسال نماید.

 وی افزود : با توجه به کمبود زمین در بعضی از شهرهای استان مقرر شد که در استان اولویت اول ، تخصیص اراضی موجود دولتی به طرح نهضت ملی مسکن بوده و سپس اراضی دستگاههای اجرایی برای  مولد سازی پیشنهاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گزارشی از شناسایی  اراضی مازاد دستگاههای اجرایی در استان  ارائه داد و اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد اداره کل ثبت اسناد و املاک  استان جهت انتقال سند اراضی شناسایی شده  به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی  برابر قانون در مهلت قانونی اقدام نماید.

محبوبی با اشاره به حمایتی بودن طرح نهضت ملی مسکن  اعلام کرد : جهت جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و حمایت از متقاضیان حائز شرایط در استان  مصوب شد عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سال آتی برای هم  پروژه های دولتی و هم پروژه های خودمالک این طرح که به افراد واجد شرایط فروخته می شود هیچگونه افزایشی نداشته باشد.

در طرح نهضت ملی مسکن  وظیفه احداث مسکن شهرهای بالای 25 هزارنفر برعهده راه و شهرسازی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و روستاها برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  است.