شناسهٔ خبر: 105454 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد منتشر کرد؛

احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی/ضرورت احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری

دریای طوفانی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سامانه افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج از شب شنبه سی‌ام بهمن‌ماه تا پایان روز سه‌شنبه سوم اسفند ماه خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه نوع مخاطره سامانه، افزایش ارتفاع موج به طول ‌۱ تا ۱/۵ متر در ساحل و ۲ تا ۲/۵ متر در فراساحل پیش‌بینی شده است.

منطقه اثر این سامانه در روز شنبه شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان و روز یک‌شنبه نیمه غربی خلیج فارس در استان‌های خوزستان و بوشهر خواهد بود.

نواحی مرکزی خلیج فارس از روز دوشنبه درگیر این سامانه خواهد شد و روز سه‌شنبه نیز خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان شاهد این سامانه خواهند بود.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها اعلام شده است.

سازمان هواشناسی محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را توصیه کرده است.