شناسهٔ خبر: 10546 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

راه‌اندازی سامانه سنجش آلودگی در خوزستان

سامانه سنجش مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از راه‌اندازی سامانه سنجش آلودگی در این استان خبر داد.

کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: سامانه سنجش آلودگی به ارزش دو میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان هواشناسی کشور خریداری و در اداره کل هواشناسی استان خوزستان نصب و راه‌اندازی شد. این سامانه، محصول مشترک آلمان و آمریکا و تولید سال ۲۰۱۴ است.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور جدیدترین دستگاه سنجش آلودگی جهانی است، گفت: سامانه سنجش آلودگی شامل سه دستگاه سنجش گرد و غبار، سنجش باران‌های اسیدی و سنجش گازهاست. 

به گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان، اطلاعات از این سامانه هر ساعت جمع‌آوری شده و به تهران ارسال می‌شود. این دستگاه، سنجش آلودگی را از طریق دستگاه اشعه گاما انجام می‌دهد و به همین دلیل دقت بسیار بالایی دارد.

بهادری ادامه داد: کارشناسان هواشناسی، شناسایی میزان گرد و خاک باران‌های اسیدی و میزان گازهای وارده در محیط را با استفاده از اطلاعات این دستگاه برای امورات پژوهشی استفاده می‌کنند. این سامانه میزان سنجش گرد و غبار را در جو اعلام می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: با استفاده از این سامانه می‌توان تمهیدات بهداشتی لازم را در اختیار محققان و کارشناسان بهداشت استان قرار دارد./

نظر شما