شناسهٔ خبر: 105462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی به دنبال تخصیص اعتبارات ویژه برای راه‌های کشور هستند

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: وزارت راه وشهرسازی با همکاری مجلس شورای اسلامی، با توجه به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های راهداری در راه های کشور، به دنبال تخصیص اعتبارات ویژه هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، داریوش امانی در سفر به استان خوزستان با بیان این که ۲۲۱ هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی، فرعی و روستایی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: طبق شاخص های جهانی برای اجرای پروژه های روشنایی، نصب نیوجرسی، نصب گاردریل، تابلو، علائم، روکش آسفالت، لگه گیری و رفع نقاط پرحادثه اعتباری حدود ١٣٠ هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی افزود: با توجه به محدودیت های اقتصادی حاکم بر کشور، حداقل اعتبار مورد نیاز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای این پروژه ها ٣٠ هزار میلیارد تومان است اما با توجه به تخصیص اعتبارات، معمولا یک سوم این میزان جذب می شود و این امر باعث بروز کاستی هایی در محورها می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابراز امیدواری کرد در سال جاری با تدابیر اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی و همکاری مجلس شواری اسلامی، بتوانیم احکام و اعتباراتی از مجلس اخذ کنیم که این کاستی ها جبران شود.
امانی با اشاره به سفر به استان خوزستان و بازدید از محورهای مواصلاتی و روستایی شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بیان کرد: استان خوزستان یکی از استان های موفق در جذب اعتبارات است و در سال جاری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پروژه در بخش راهداری اجرایی در آن به اجرا رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به کاستی های موجود در این حوزه، در جمع بندی بازدید امروز، اعتبارات جدیدی برای این استان پیش بینی خواهد شد تا بتوان مشکلات این استان را در حد امکان مرتفع کرد.