شناسهٔ خبر: 105522 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

پژوهشگر اقتصاد:

شرکت‌های صلاحیت‌دار توسعه‌گر در ساخت مسکن پیش‌قدم شوند

درودیان در نشست یک پژوهشگر اقتصاد و مدرس دانشگاه گفت: در طرح‌های حوزه مسکن باید شرکت‌های صلاحیت‌دار توسعه‌گر در ساخت مسکن، پیش‌قدم شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حسین درودیان پژوهشگر اقتصاد و مدرس دانشگاه، در نشست هدایت هوشمندانه اعتبارات بانکی در نهضت ملی مسکن که امروز طی هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: تمرکز اصلی بیش از موضوع تامین مالی باید بر این موضوع باشد که طرح‌های جذاب ساخت مسکن طراحی کنیم تا به مشکلات بانکی و بودجه بر نخوریم.

وی تاکید کرد: باید یک هسته مرکزی تصمیم گیری داشته باشیم که اولویت‌ها و شرایط و ملاحظات را بداند.

درودیان با اشاره به اینکه هر طرح کلان مسکن باید در نسبت با مسائل ملی دیده شود، گفت: علاوه بر موضوع دسترسی در بخش مسکن باید به مباحثی مانند بدمسکنی، بافت فرسوده، ناایمنی و … نیز توجه شود.

وی با بیان اثرگذاری شیوه صحیح ساخت حتی روی نحوه تامین مالی و ابعاد آن ادامه داد: در پروژه‌های ساخت مسکن باید مسائل شهرسازی و معماری و … نیز مورد توجه قرار گیرد و از آنجایی که بافت مسکونی به راحتی برگشت پذیر نیست، مسائل معماری و فنی مهندسی اهمیت بالایی دارد و اجرای صحیح آن‌ها بر روی آثار اقتصادی موثر است.

پژوهشگر اقتصاد و مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: طرح‌های مسکن سازی، در یک سر مبتنی بر پایه پولی و بودجه طراحی می‌شود که از نظر اقتصادی توجیهی ندارد و کسی حاضر نیست وام بدهد؛ اما در سر دیگر این طرح، استفاده از تامین مالی آورده‌های مردم و پیش فروش قرار دارد که طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، به این نحو است.

انتهای پیام/