شناسهٔ خبر: 10553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره گیری حداکثری از توان بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره)

بندر امام خمینی (ره) سه پایانه تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در قالب قراردادهای جدید با هدف بهبود در روند خدمات رسانی به مشتریان خدمات بندری برای سومین مرتبه به سه شرکت خصوصی واجد شرایط واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو با اشاره به لزوم ارتقاء شاخص های عملیاتی برای رسیدن به  استانداردهای عملیاتی مطلوب، بیان کرد:پس از اکران عمومی مزایده و ارائه قیمت های پیشنهادی از سوی متقاضیان شرکت در این مزایده عمومی،بالاترین قیمت ها انتخاب و راهبری پایانه های سه گانه تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بخش خصوصی واگذار شد.

گرایلو با تأکید بر لزوم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که بر کاهش تصدی گری دولتی و واگذاری کارها به مردم تأکید می کند، بیان کرد: با بهره گیری از توان بخش خصوصی توانمند و مجرب در زمینه ارائه خدمات دریایی و بندری، شرایط ایجاد فرصت های اشتغال بیشتر در کنار توسعه شاخص های عملیاتی نیز فراهم می آید.

معاون دریایی و بندری، آسیب شناسی فرآیند های گذشته ارائه خدمات بندری، جلب رضایت بیشتر مشتریان در پی ارتقای شاخص های عملیاتی و حفظ استانداردهای مطلوب در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی ها را از جمله دیگر مزیت های این سری واگذاری اعلام کرد و گفت: در جریان این واگذاری راهبری پایانه ها کـــه در بازه زمانی مشخص و حسب ضوابط و مقررات انجام شده، تلاش می شود از همه ظرفیت ها برای افزایش بهره وری استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به هدف نهایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای رسیدن به  جذب بیشتر صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی تأکید کرد: تحقق این هدف مهم به وسیله تسهیل سیر ورود و خروج کالاها و بهبود نرخ های شاخص های عملیاتی صورت می پذیرد، که در این بین نیروهای عملیاتی توانمند و ورزیده نقش مهمی را بــــر عهده دارند.

 فرآیند واگذاری پایانه های تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی(واردات و صادرات) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)   به بخش خصوصی برای سومین بار انجام می شود./

نظر شما