شناسهٔ خبر: 105583 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید؛

تأمین زمین و برنامه‌ریزی آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید بررسی شد/تاکید بر ساخت المان های سنتی متناسب با اقلیم شهرهای جدید

علیرضا جعفری نشست هم اندیشی مدیران عامل شهرهای جدید با حضور سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شهرهای جدید با حضور علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت با موضوع بررسی بحث تأمین زمین و برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

جعفری در این جلسه با تأکید بر بحث همکاری تمامی شهرها برای برگزاری مراسم افتتاح برخی پروژه های باقی مانده مسکن مهر و آغاز عملیات اجرایی تعدادی از پروژه های طرح نهضت ملی در شهرهای جدید تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: تمامی شهرها موظف هستند با برنامه ریزی دقیق، عملیاتی و اجرایی در این حوزه مشارکت داشته و در جهت عمل به تعهدهای شرکت عمران در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی اقدام نمایند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت بحث درآمدزایی شهرها بیان کرد: در این راستا کمیته اقتصاد شهری فعال و با همکاری مدیران عامل شرکت های تابعه، حوزه شهرسازی و سرمایه گذاری در راستای خلق درآمد تمامی شهرها برنامه ریزی کنند.

وی همچنین اضافه کرد: تمامی شهرها باید درسریعترین زمان ممکن مشکلات موجود در حوزه مشارکت با پیمانکاران و مالکان پروژه ها را تعیین تکلیف کرده و موارد موجود را رفع نمایند.

جعفری با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع مدیریت بهره وری زمین و ایجاد ارزش افزوده در شهرهای جدید بیان کرد: تلاش داریم تا ضمن فعال سازی و به روز کردن سامانه بانک زمین در سطح شهرهای جدید، اراضی را برای تهاتر و تأمین منابع برای اجرای زیرساخت ها و پروژه های مشارکتی انتخاب کنیم که ارزش افزوده آن‌ها تا کنون ایجاد و در اختیار شرکت عمران است.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، این مقام مسئول در ادامه سخنان خود مسائلی چون شهرک سازی، فعال کردن کمیته های اقتصاد شهری، محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین توسعه اجتماعی را از اولویت های اقدامات سال جدید در مجموعه شهرهای جدید دانست و گفت: تمامی شرکت های تابعه نسبت به ساخت المان های معماری سنتی هر اقلیم و دروازه های ورودی شهرها در سال آینده اقدام کرده و این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند.