شناسهٔ خبر: 105594 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار/ صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی بیش از ۴ برابر رشد داشته است

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالاهای اساسی و رشد بیش از ۴ برابری صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عنوان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار، توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور، اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، تامین و واردات کالاهای اساسی از طریق بندر، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و افزایش عملکرد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این راستا این اداره کل با انجام بازاریابی منسجم و پیگیری‌های مستمر و ارائه تخفیفات هدفمند بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر چابهار نسبت به برنامه‌ریزی جذب کالا و کشتی اقدام کرد؛ به‌طوری‌که از ابتدای سال جاری، واردات کالاهای اساسی علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و سایر موضوعات، نسبت به مشابه سال قبل، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته که این میزان افزایش باعث ارتقای جایگاه بندر چابهار مقام سوم در بین بنادر کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار نسبت به ۱۱ ماه مشابه سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

آقایی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به صورت شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی جهت حمل، تخلیه و حمل یکسره کالاها به مقاصد مصرف در کمترین زمان ممکن از اقدامات قابل توجه در تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تن کالا طی یک سال برای اولین بار در بندر چابهار است. ارائه خدمات مناسب مطابق با نُرم‌های تخلیه و بارگیری و کسب رکوردهای عملیاتی از قبیل بارگیری کالاها تا ۲۵ هزار تن در روز از اقدامات شاخص اداره کل در ۱۱ ماه گذشته است.