شناسهٔ خبر: 105599 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بارج جدا شده «مریوان ۵» به یدک‌کش اصلی خود بازگردانده شد

امدادو نجات در بندر چوبیده به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم مهار مطلوب، بارج مریوان ۵ از یدک‌کش اصلی خود جدا شد اما با اقدام به‌موقع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این شناور به یدک‌کش اصلی خود بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا به اعلام مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم مهار مطلوب بارج مریوان ۵ از یدک‌کش مهدی ۲ در موقعیت لنگرگاه فولاد جدا می‌شود.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بلافاصله یدک‌کش دادمان از بندر شهید رجایی به محل اعزام و پس از مهار بارج مذکور، عملیات انتقال و تحویل‌دهی به یدک‌کش مهدی ۲ با موفقیت انجام می‌شود.

یدک‌کش مهدی ۲ که بارج مریوان ۵ نیز به آن مهار شده، در لنگر فولاد استقرار یافته است. بارج موسوم به مریوان ۵ به طول ۹۱ متر و آبخور نیم متر فاقد بار بوده و بنا به بررسی‌های میدانی صورت گرفته علت این اتفاق عدم مهار صحیح شناور در شرایط نامساعد جوی اعلام شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شناور بارج به شناوری اطلاق می‌شود که فاقد موتور پیشران بوده و از طریق یک فروند یدک کش بارهای فله را در مسیر‌های کوتاه جابه‌جا می‌کند.