شناسهٔ خبر: 105711 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تمایل فنلاند برای ارتباط با آسیا از طریق بندر چابهار/ استقبال فنلاند از ارایه خدمات تکنولوژی به بندر چابهار

سفیر جمهوری فنلاند درچابهار سفیر جمهوری فنلاند در ایران ضمن بازدید از بندر چابهار گفت: فنلاند به برقراری ارتباط با کشورهای آسیایی از طریق بندر چابهار تمایل دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاری کاهیلوئوتو، سفیر جمهوری فنلاند در ایران پس از بازدید از اسکله ها، تجهیزات و زیرساخت های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، اظهارکرد: بندر چابهار؛ خریدار تکنولوژی برتر است و فنلاند به عنوان ارائه کننده تکنولوژی برتر از  ارائه خدمات به بندر چابهار استقبال می کند.

وی تصریح کرد: بندر چابهار در زمینه کمک های بشردوستانه به افغانستان و ارتباط با کشورهای آسیایی برای فنلاند حائز اهمیت است.

سفیر جمهوری فنلاند در ایران خاطرنشان کرد: در این بازدید شناخت خوبی حاصل شد و در زمینه ظرفیت های بندر چابهار به شرکت های فنلاندی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه در سال جاری غالب کشتی های کالای اساسی وارده به بندر شهید بهشتی بالای ۷۰ هزار تن بوده اند، گفت: بندر چابهار در چند سال گذشته در بحث های عمرانی و زیرساختی پیشرفت های خوبی داشته و این بندر برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد و هر کشوری که در سرمایه‌گذاری در بندر چابهار پیشقدم باشد مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، این بازدید در راستای بررسی فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های توسعه همکاری ها در بخش های حمل و نقل و ترانزیت صورت گرفت.