شناسهٔ خبر: 105727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیرعامل شرکت هندی IPGL در بندر شهید بهشتی؛

تلاش برای اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار/ بررسی راهکارها و رفع موانع توسعه فعالیت های بین المللی تجاری

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با مدیر عامل شرکت IPGL هند در بندر چابهار، خواستار اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار و برداشتن گام‌های عملی توسعه بازار با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌های این بندر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیر عامل شرکت IPGL هند، با اشاره به فعالیت‌های اپراتور هندی طی سه سال گذشته در بندر چابهار تاکید کرد: با حضور اپراتور بین المللی انتظار می‌رفت ضریب دسترسی بندر چابهار به بازار جهانی حمل و نقل دریایی افزایش و ترافیک کالاهای ترانزیتی و صادراتی کانتینری در بندر چابهار افزایش می یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: با انتخاب تیم جدید مدیریت شرکت IPGL مشکلات قبلی برطرف و روند ترافیک و کالا و کانتینر در این بندر بصورت مستمر افزایش یابد.

 همچنین در این جلسه راهکارها و رفع موانع توسعه فعالیت های بین المللی تجاری و حمل و نقل دریایی بندر چابهار توسط مدیر کل بنادر استان مطرح و مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

 در این نشست راجیو جلوتا با بیان اینکه قرارداد بلندمدت، جذب سرمایه گذاری با حجم زیاد را میسر کرده و همه طرف‌ها بر فعال شدن سریع تر آن توافق دارند اضافه کرد: برای رفع موانع قرارداد اصلی باید کمیته‌های تخصصی در سطوح مختلف تشکیل شود و وزارت کشتیرانی و وزارت خارجه هند می توانند نمایندگان هند در این کمیته ها باشند.

به گفته وی جلسات بازاریابی با انجمن‌های حمل و نقل بین المللی گمرک هند برگزار شده و موضوع از طرف دفتر نخست وزیری در دیدار با پنج کشور در ژانویه برای بندر چابهار پیگیری شده است.

مدیر عامل شرکت IPGL با بیان اینکه تیم جدید مدیریت این شرکت برای کسب اطلاعات کامل از چگونگی موفقیت اجرای قرارداد در مدت یک ماه اخیر بازدیدهایی از ایران داشته است خاطرنشان کرد: جلساتی با ذینفعان درباره حجم کالای صادراتی از چابهار، بار یک طرفه، هزینه حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقلی داشته‌ایم و نقاط قوت و ضعف با آنها مطرح شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، ریتورج میسورا، معاون دبیر وزارت کشتیرانی هند نیز در این جلسه درباره نحوه اجرای قرارداد کوتاه مدت گفت: مسئولیت تأخیرات یک سال گذشته را می‌پذیریم و علاوه بر پیگیری موضوع دفتر تهران طی یک ماه آینده در چابهار نیز حضور فعال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه وجود تجهیزات اصلی باعث اطمینان طرف های قرارداد می‌شود تصریح کرد: جلساتی را با ذینفعان در تهران و بمبئی برگزار خواهیم کرد و به زودی اطلاعات گمرکی و صادرات و واردات کشورهای CIS را مطالعه و تحلیل و جمع بندی خواهیم کرد.