شناسهٔ خبر: 105767 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

جلوگیری از سرقت علائم راهنمایی و رانندگی با ایجاد خندق/ نصب ۶هزار علامت در جاده‌ها

رفع نقطه حادثه خیز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات موثری برای جلوگیری از سرقت علائم راهنمایی و رانندگی در این استان انجام شده است، گفت: ایجاد خندق و خم کردن انتهای پیچ‌های تابلوها برخی از این راهکارها هستند.

اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی گفت: طی سال جاری تاکنون تعداد سه نقطه حادثه خیز مصوب ایمن‌سازی شده است و عملیات چهار نقطه حادثه خیز مصوب نیز در دست اقدام است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به تکمیل عملیات اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از سرقت علائم اقداماتی را در این اداره کل عملیاتی کرده‌ایم، گفت:‌ مستحکم سازی پنل‌های خورشیدی از طریق تهیه قاب برای پنل‌ها، خم کردن انتهای پیچ‌های تابلوها، استفاده از پنل‌های خورشیدی به جای کابل‌های برق در چراغ‌های چشمک زن و مفاصل نیوجرسی مفصلی به وسیله تک خال جوش و پوشاندن آن‌ها توسط مخلوط آسفالتی از جمله این اقدامات بود.

جلال‌زاده ادامه داد: ایجاد خندق و همچنین استقرار نیوجرسی در اطراف پایه‌های روشنایی نیز سبب شده علائم و تابلوها از دسترس سارقان محفوظ بمانند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تاکید براینکه در ۱۱ ماهه سال جاری حدود یکهزار و ۵۰ کیلومتر خط کشی سرد راه‌ها انجام شده است، گفت: بیش از شش هزار عدد تابلو علائم نیز در جاده‌های استان نصب شده است.