شناسهٔ خبر: 10579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

کاهش سرعت وزش باد در زابل/ آرامش سیستانی‌ها پس از چند روز آماده باش

گرد و غبار مدیر کل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از کاهش سرعت وزش باد و به دنبال آن کاهش گرد و غبار در این استان خبر داد.

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد: برخلاف روز گذشته پنجسنبه 22 مرداد که مردم استان همچنان از گرد و غبار ناشی از توفان در هوا رنج می‌بردند امروز شاهد هوای نسبتا خوبی در شهرهای استان به ویژه زابل بودیم.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه تأکید کرد: سرعت وزش باد امروز ۳۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که شرایطی خوب و عادی را برای ساکنان فراهم کرده است.

مالکی در خصوص تعطیلی ادارات به دلیل وجود توفان و گرد وغبار معلق در هوا در چند روز گذشته در استان بیان کرد: با توجه به عادی شدن شرایط فعالیت تمامی ادارات نیز از فردا به روال عادی بازخواهد گشت.

سازمان هواشناسی در چند روز گذشته به دلیل جریانات پرفشار شمال شرق به جنوب شرق و وزش بادهای سهمگین ۱۲۰ روزه در منطقه زابل شرایط را در این منطقه خطرناک اعلام کرد و هشدار داد: این شرایط و وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان تا جمعه ۲۳ مرداد ادامه خواهد داشت.

این منطقه به دلیل شرایط  خاص اقلیمی همواره مستعد وزش باد همراه با گرد و خاک است؛ اما شدت آن در روزهای گذشته نسبت به سایر روزهای سال بیشتر بوده است.

 

 

 

نظر شما