شناسهٔ خبر: 105815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان خبر داد؛

تأمین زمین برای ساخت ۱۱۱۴ واحد مسکونی در شهرستان اردستان

 مجتبی پورشفیع اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: امسال تاکنون زمین ساخت ۱۱۱۴ واحد مسکونی در شهرستان اردستان تأمین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی پورشفیع رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر مسکونی در هر سه شهر شهرستان (اردستان، مهاباد و زواره) به اندازه کافی وجود دارد، گفت: در سال جاری تاکنون زمین ساخت یکهزار و ۱۱۴ واحد مسکونی در شهرستان اردستان تامین شده است و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و یا هر نهاد حمایتی در صورت درخواست زمین می توانند اعلام کنند تا برابر ضوابط و سیر مراحل قانونی در این رابطه اتخاذ تصمیم شود.  

وی با بیان اینکه رویکرد راه و شهرسازی در واگذاری زمین جهت مسکن رویکرد درآمدی نیست و همه زمین‌ها به‌صورت رایگان واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌های اصلی واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی متعادل کردن قیمت زمین و مسکن در شهرستان است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان اذعان داشت: از ابتدای امسال یک جهش بسیار بلندی در واگذاری زمین و مسکن‌سازی در این شهرستان آغاز شد.  

 وی با اشاره به اراضی واگذار شده سالجاری در این شهرستان اذعان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ سهمیه زمینِ به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اردستان واگذار شد همچنین شش پلاک زمین جهت ساخت ۱۲ واحد برای خانواده‌های دو معلول در این شهر واگذار شده است.  

 پورشفیع اضافه کرد: با مساعدت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تاکنون تعداد ۱۰۴ پلاک مسکونی جهت ساخت ۲۰۸ واحد مسکن محرومان و زمین ساخت تعداد ۱۳۲ واحد طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن واگذار شده همچنین تعداد ۲۸ پلاک زمین از محل تبصره ۶ به شهرداری اردستان واگذار شده است.  

 وی درخصوص واگذاری زمین در دیگر شهرهای شهرستان، گفت: در شهر زواره تعداد ۴۹ پلاک زمین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تعداد ۵۰ واحد مسکونی به خیریه قمر بنی‌هاشم جهت ساخت برای خانواده‌های کم‌درآمد، ۶ پلاک زمین جهت ساخت ۱۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های دومعلول، زمین ۴۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی پروژه اقدام ملی، ۹۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی پروژه محرومان و ۷ پلاک زمین برای ساخت ۱۴ واحد مسکونی ویژه محرومان کمیته امداد در شهر زواره واگذار شده است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: در شهر مهاباد زمین ۱۱۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی اقدام ملی، تأمین زمین برای ساخت ۸ واحد ویلایی برای خانواده‌های شهدا، یک پلاک برای خانواده دو معلول و ۱۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۲۰ واحد مسکونی مسکن محرومان در این شهر واگذار شده است.