شناسهٔ خبر: 105850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای قانون و توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی قم انجام شد؛

رفع تصرف بیش از ۱۶ هزار متر مربع اراضی دولتی قم

رفع تصرف قم فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی راه و شهرسازی قم گفت: ۱۶۳۰۰ مربع از اراضی دولتی این استان به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان با همکاری مراجع قضایی، فرماندهی انتظامی و ضابطین این یگان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، سرهنگ رضا خداداد اظهار داشت:این اراضی در پردیسان و مربوط به یکی از موسسات بوده است که پس از اتمام قرارداد واگذاری و طی شدن مراحل قانونی و در نهایت اخطارهای مکرر مبنی بر فسخ قرارداد و تحویل اراضی به بیت المال، اقدام به پی کنی و فونداسیون در اراضی مورد نظر کرده بود.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم بنا به وظیفه ذاتی و ماموریت‌های خود پس از اخذ مجوزات لازم و دستور مقامات قضایی استان اقدام به تخریب دیوارها و بازپس گیری اراضی کرد.

خداداد تصریح کرد: این یگان با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده است و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

وی ابراز کرد: مردم قبل از هرگونه معامله می بایست از مجاری قانونی از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی استان، اداره ثبت و.... استعلامات لازم را اخذ نمایند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفظ اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: هم استانی های قمی در صورت مشاهده موارد مربوط به زمین خواری با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس حاصل نمایند.