شناسهٔ خبر: 105870 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بازوی پرتوان نظام در حراست از بیت‌المال/رفع تعرض یک‌هزار و ۳۴۱ هکتار زمین‌های دولتی از شهریور تا بهمن

فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن یکی از بازوان پرتوان نظام در حراست از بیت‌المال و در صف اول مبارزه با زمین‌خواری است گفت: از دوره شروع به کار دولت سیزدهم از مجموع ۲ هزار و ۲۲۳ مورد تعرض به اراضی دولتی، ۲ هزار و ۲۱۸ مورد رفع تعرض فوری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح عملکرد یگان حفاظت سازمان گفت: از دوره شروع به کار دولت سیزدهم از مجموع ۲ هزار و ۲۲۳ مورد تعرض به اراضی دولتی، ۲ هزار و ۲۱۸ مورد رفع تعرض فوری انجام شد. سایر موارد باقیمانده تعرض شده برای اقدامات بعدی و تشکیل پرونده به دستگاه قضا ارسال شده است.

فخاری با تاکید بر اینکه یگان حفاظت سازمان یکی از بازوان پرتوان نظام در حراست از بیت‌المال و در صف اول مبارزه با زمین‌خواری است، ادامه داد: در بازه زمانی شهریورماه تا بهمن‌ماه سال جاری یکهزارو ۳۴۱ هکتار از زمین‌های دولتی رفع تعرض شده است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای احکام صادر شده در محاکم قضایی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در ۶ ماهه آغاز به کار دولت سیزدهم ۳۵۰ فقره حکم له دولت اجرا شده که بر اساس آن ۴۷۹ هکتار اراضی دولتی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شده است.

گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از سال ۹۴ آغاز به کار کرده و وظیفه حراست از اراضی دولتی داخل حریم و محدوده شهر را به عهده دارد.

انتهای پیام/