شناسهٔ خبر: 10596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر ایدنی به غرب هرمزگان انجام شد

بهره‌برداری از سه پروژه جدید در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه

دیدار با امام جمعه در جریان سفر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به شهرستان بندر لنگه، سه پروژه اداره دریانوردی این بندر با اعتباری حدود هشت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرکز HSE، اتاق هسته مرکزی فناوری اطلاعات (دیتاسنتر) و همچنین اتاق کنفرانس اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از جمله پروژه هایی بود که در سفر ابراهیم ایدنی به این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرکز HSE بندر تجاری لنگه با هدف افزایش ایمنی، ارتقاء وضعیت بهداشتی و کاهش حوادث ناشی از کار و همچنین بهبود انجام فرآیندهای ایمنی با شرکت های کارگزار و ارتباط بندر با اداره کار با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال در هشت ماه احداث شده است.

 اتاق هسته مرکزی فناوری اطلاعات (دیتاسنتر) این بندر نیز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال برای صیانت از امنیت اطلاعات، ایجاد زیرساخت مناسب برای ارتباطات IT با سازمان مرکزی و بنادر غرب استان و از همه مهم تر تسریع انجام امورات اسنادی با مشتریان بندر در طول هشت ماه اخیر عملیاتی شده است.

همچنین اتاق کنفرانس اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه با توجه به فرامنطقه ای بودن این بندر، ارتقاء سطح  مرتب بودن آن و استفاده از امکانات ویدئو کنفرانسی نیز از دیگر پروژه هایی بود که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مدت هشت ماه احداث و راه اندازی شد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این سفر ضمن دیدار با مقامات ارشد این شهرستان و تأکید بر اهمیت بندر در اقتصاد و معیشت ساحل نشینان منطقه غرب استان، بیان کرد: توسعه فعالیت های این بندر نیازمند فضاهای فیزیکی و اراضی مناسب برای توسعه پسکرانه خواهد بود.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان در ادامه اعلام کرد: محوطه بندر جای دپوی کالا نیست و باید دستگاه های ذیربط تلاش کنند در سریع ترین زمان ممکن کالاها را برای انتقال به بازارهای هدف از انبارها و محوطه های بندر به خارج از آن منتقل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار روان سازی و ساماندهی ترافیکی کامیون ها در مسیرهای منتهی به بندر تجاری لنگه شد.

ایدنی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی در غرب استان هرمزگان به ویژه بندر لنگه به عنوان یکی از خواسته های به حق مسئولان این شهرستان، از آمادگی سازمان بنادر برای اعطای تسهیلات به متقاضیان از محل وجوه اداره شده، خبر داد.

در این دیدار، آیت الله رکنی امام جمعه شهرستان بندر لنگه در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه  سازمان بنادر به این شهرستان، بر افزایش تعاملات ارگان های مرتبط با تجارت کالا، ارتقاء خدمات و نظارت بر امور دریانوردان، ساماندهی تردد و بارگیری شناورها و افزایش ساعات خدمت رسانی به صاحبان کالا نیز تأکید کرد.

"احمد جباری" نماینده غرب هرمزگان در خانه ملت و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح ابعاد مختلف اهمیت حمل و نقل دریایی در کشور، خواستار توسعه زیرساخت ها در این بخش از فعالیت های اقتصادی شد و گفت: مسئولان سازمان بنادر به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل دریایی در شهرستان بندر لنگه توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما