شناسهٔ خبر: 10608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ اعتبارنامه هیات مدیره چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام کاردانی در قزوین

ابلاغ حکم-قزوین در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی، اعتبارنامه اعضای هیات مدیره چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام کاردانی ساختمان استان قزوین ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، منتخبین چهارمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان قزوین، در مراسمی که در این اداره کل برگزار شد ، اعتبارنامه های خود را برای آغاز فعالیت دریافت کردند.

 منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار در این جلسه که با حضور حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر مسکن و امور ساختمان این اداره کل و اعضای سومین دوره هیات مدیره سازمان نظام کاردانی برگزار شد اعلام کرد: اعضای سازمان نظام کاردانی به واسطه رویکرد تحصیلی اتخاذ شده، نگاه اجرایی و عملی تر نسبت به مسایل ساخت و ساز داشته و باید جایگاه خود را به عنوان حلقه میانی زنجیره ساخت ارتقا دهند.

حبیبی با اشاره به نگاه حمایتی دولت از گسترش خدمات رفاهی و عمومی در روستاها، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه مقاوم سازی ساختمان های روستایی اقدامات موثری انجام شده ولی می توان به کمک پتانسیل فنی موجود در سازمان نظام کاردانی ساختمان فعالیت های گسترده تری انجام داد.

معاون عمرانی استاندار با تأکید بر اینکه دهیار باید از بین نیروهای فنی به کار گرفته شوند، بیان کرد: اگر اعضای سازمان نظام کاردانی ساختمان در روستاها ساکن شوند، از آنها به عنوان دهیار استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این مراسم اثرگذاری سازمان نظام کاردانی ساختمان را در مرحله نخست وابسته به میزان فعالیت اعضای این سازمان دانسته و گفت: سازمان نظام کاردانی یک تشکل قانونی و فنی است که شرح وظایف مشخص و مدونی دارد و می تواند با توجه به جایگاه تعریف شده نقش موثری را در حوزه ساخت و ساز استان ایفا نماید.

مانی فر بخش زیادی از کیفیت زندگی را وابسته به افزایش کیفیت در ساخت و ساز عنوان کرده و افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی و کاردانی می توانند سفیران فنی ادارات دولتی در سطح استان باشند.

وی افزود: مجموعه دو هزار نفری سازمان نظام کاردانی می توانند نگاه به شیوه های ساختمان سازی در روستاها را با اتخاذ رویکردهای آموزشی و اجرای مقررات ملی ساختمان بهبود دهند.

انتخابات هیات مدیره سازمان نظام کاردانی استان ها هر سه سال یکبار برگزار می شود که طبق دستورالعمل، ادارات کل راه و شهرسازی در هر استان وظیفه نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارند. در این مراسم اعضایی که در انتخابات اسفندماه سال گذشته موفق به کسب آرای بالاتر شده بودند اعتبار نامه های خود را برای آغاز فعالیت در هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان استان قزوین دریافت کردند.

منوچهر شیبانی اصل مدیر کل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه ای وزارت راه و شهرسازی همچنین در خبری دیگر ضمن تقدیر از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان دستگاه نظارت بر انتخابات سازمان نظام کاردانی اعلام کرد: انجام به موقع مراحل برگزاری، انجام دقیق شرح وظایف محول شده بر اساس آیین نامه و شیوه نامه های موجود و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری این انتخابات به شکل مطلوب از مهمترین شاخص های این تقدیر محسوب می شود.

 

نظر شما