شناسهٔ خبر: 106112 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد:

برگزاری مصاحبه حضوری صلاحیت ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری مصاحبه حضوری صلاحیت ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری مصاحبه حضوری برای پذیرفته شدگان صلاحیت  ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: پیرو برگزاری آزمون ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار شده در مردادماه امسال، طبق آخرین شیوه‌نامه ابلاغی مقرر شده تا پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند. بنابراین افرادی که در مرحله اول آزمون مرداد امسال حدنصاب امتیاز لازم را کسب کرده باشند می‌توانند پس از قبولی در مصاحبه فنی-تخصصی با رعایت سایر شرایط قانونی نسبت به اخذ صلاحیت کارشناسی ماده ۲۷ اقدام کنند.

مانی‌فر ادامه داد: در ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است که وزارتخانه، مؤسسات دولتي، نهادها، نيروهاي نظامي و انتظامي، شركت‌هاي دولتي و شهرداري‌ها مي‌توانند در ارجاع امور كارشناسي با رعايت آئين نامه خاصي كه به پيشنهاد مشترك وزارت مسكن و شهرسازي و وزارت دادگستري به تصويب هيأت‌وزيران مي‌رسد به جاي كارشناسان رسمي دادگستري از مهندسان داراي پروانه اشتغال كه به وسيله سازمان استان معرفي مي‌شوند استفاده کنند.

به گفته وی، این کارشناسان افرادی هستند که می‌توانند توسط سازمان‌ها و نهادهایی که نامبرده شد برای انجام امور کارشناسی همانند کارشناسان رسمی دادگستری انجام وظیفه کنند.