شناسهٔ خبر: 106230 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

شهرهای جدید کوشک در هرمزگان و مهرگان در قزوین ایجاد می‌شود/موافقت با الحاق اراضی به شهر سهند و اسلام‌آباد غرب در راستای طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری پانزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به شهر جدید سهند و همچنین الحاق اراضی به شهر اسلام‌آباد غرب در راستای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیست‌و‌یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست رستم قاسمی رییس شورا و با حضور تمامی اعضای جلسه؛ نمایندگانی از وزاتخانه‌ها و سازمان‌‌ها، امروز ۱۶ اسفند با بررسی چندین دستور برگزار شد.  

امروز و در نشست بیست و یکم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، انتزاع روستای گرجی‌محله از شهر رستم‌کلا، مکانیابی شهر جدید کوشک در استان هرمزگان، انتزاع نقطه شهری مهرگان از حریم شهر محمدیه قزوین و ارتقای آن به شهر جدید، الحاق ۷۷ هکتار به شهر جدید سهند در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، و الحاق اراضی ۴۹ هکتاری برف‌آباد و ۵۷ هکتاری امیرآباد شهر اسلام‌آباد غرب در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، مکانیابی شهر جدید کوشک در استان هرمزگان در نزدیکی صنایع انرژی‌بر پارسیان به مساحت یکهزار هکتار و جمعیت‌پذیری ۱۱۰ هزار نفر موردتایید قرار گرفت. همچنین با توجه به آخرین اعلام نظر وزارت کشور انتزاع روستای گرجی محله از شهر رستم‌کلا در مازندران نیز مصوب شد.

در خصوص الحاق ۷۷ هکتار اراضی به شهر جدید سهند در راستای نهضت ملی مسکن مقرر شد تا از این میزان ۳۵ هکتار به بخش مسکونی و مابقی به فضای سبز و خدمات پشتیبان اختصاص یابد. همچنین انتزاع ناحیه شهری مهرگان از شهر محمدیه و ارتقای آن به شهر جدید مهرگان با جمعیتی معادل ۱۶۵ هزار نفر بررسی و مصوب شد.

در خصوص موضوع الحاق دو منطقه  به مساحت ۴۹ هکتاری برف‌آباد و ۵۷ هکتاری امیرآباد شهر اسلام‌آباد در استان کرمانشاه بررسی شد که آن موضوع نیز با رعایت الزاماتی همچون پدافند و رعایت حریم پادگان و خط لوله موردتایید قرار گرفت.

گفتنی است، مصوبات به همراه جزئیات طی ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران استان‌های مرتبط اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.