شناسهٔ خبر: 10624 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سیدرضا هاشمی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

«خانه گفتمان شهر و معماری» برای تاثیرگذاری به یکسال زمان نیاز دارد/ بهبود نظام ساخت و ساز با همکاری دولت و تشکل‌های غیردولتی

سید رضا هاشمی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اظهار خرسندی از راه‌اندازی خانه گفتمان شهر و معماری، تاثیرگذاری فعالیت‌های این مرکز را نیازمند فرصتی یکساله دانست.

سیدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره کمک‌هایی که تشکل‌های تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی به بهبود نظام ساخت و ساز می‌کنند و تاثیراتی که همکاری بین آنها با دولت بر توسعه ساخت و ساز شهری به مفهوم مدرن دارد، گفت: تشکل‌های غیردولتی برای نشان دادن ظرفیت‌های خود به یکسال زمان نیاز دارند و پس از یکسال دولت و مردم می‌توانند از خانه گفتمان شهر و معماری انتظارات خود را طلب کنند. مسلم است که همکاری بین دولت و تشکل‌های غیردولتی می‌تواند گامهای‌ دولت را برای بهبود نظام ساخت و ساز سامان ببخشد و برخی از مشکلاتی را که در حال حاضر شهرها با آن رو به‌رو هستند را حل کند.

مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: باید فرصت بدهیم تا این تشکل غیردولتی که در حوزه معماری و شهرسازی فعال هستند کار خود را شروع کنند. پیش بینی من این است که با حمایت‌هایی که وزارت راه و شهرسازی از خانه گفتمان شهر و معماری انجام داده است این خانه که متشکل از ۱۲ تشکل غیردولتی است ظرف مدت یکسال می‌تواند فعالیت‌های مناسب و ارتباطی را که قرار است از طریق گفتگو با نهادهای مختلف انجام دهد به منصه ظهور برساند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

برای دیدن گزارش مراسم امضای تفاهم‌نامه تاسیس

خانه گفتمان شهر و معماری اینجا را کلیک کنید

---------------------------------------------------------------------------------------------------

هاشمی با اشاره به نوپا بودن چنین تجربیاتی در ایران و اینکه تا به حال تشکل‌های غیردولتی و حرفه‌ای با مشارکت دولت اقدامی از این دست را انجام نداده بودند، اظهار امیدواری کرد: انتظار می‌رود تا خانه گفتمان شهر و معماری برای حفظ جایگاه مردمی خود ظرف مدت یکسال فعالیت‌های اجرایی مثمرثمری را در زمینه شهر، شهرسازی و معماری انجام دهد و مروج فرهنگ شهرسازی منطبق بر زندگی ایرانی باشد. /

نظر شما