شناسهٔ خبر: 10630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصغری مهرآبادی:

۱۶۲ هزار واحد مسکن مهر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مسکن مهر رشت قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۱۶۲ هزار واحد مسکن مهر هفته دولت در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه نشست بررسی مشکلات پروژه های مسکن مهر شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بتدریج ۳۸ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور افتتاح شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا دهه مبارک فجر امسال در شهرهای مختلف کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مسکن مهر دیگر به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دولت برای اتمام پروژه های مسکن مهر پایان سال ۹۵ تعیین و اعلام شده و امیدواریم با هماهنگی و همکاری همه دستگاه های اجرایی این مهم، محقق و پرونده مسکن مهر بسته شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، کل پروژه های مسکن مهر را دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بیان کرد و یادآور شد: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: از این تعداد نیز یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد آن افتتاح شده است.

به گفته وی برای ساخت پروژه مسکن مهر که از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است، بانک مسکن ۴۹۰ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده که از این میزان بیش از ۴۴۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده و بقیه نیز در حال پرداخت است.

وی در خصوص مسکن مهر استان اصفهان نیز گفت: ۱۶۱ هزار مسکن مهر در این استان وجود دارد که تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار واحد آن افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

اصغری مهرآبادی افزود: بقیه واحدهای پروژه مسکن مهر این استان نیز تا پایان شهریور سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید.

در این نشست مسائل و مشکلات پروژه مسکن مهر کاشان با حضور برخی مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان بررسی و مقرر شد برای محوطه سازی، روشنایی معابر، ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری و راه دسترسی افزون بر ۱۳ میلیارد ریال اختصاص یابد.

مسکن مهر شهرستان کاشان در چهار فاز در مساحت ۵۰ هکتار دی ۱۳۸۶ با تعهد ساخت سه هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی ۷۵ تا ۹۵ متری برای افراد واجد شرایط از میان بیش از ۱۵ هزار متقاضی در شهرک خاتم الانبیاء واقع در منطقه فین بزرگ در حاشیه بزرگراه کاشان - اصفهان وارد مرحله احداث شد.

نظر شما