شناسهٔ خبر: 106307 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح نارنجی منتشر کرد؛

افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج/احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک

دریای طوفانی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی دریایی از افزایش سرعت وزش باد با جهت جنوب شرقی طی اواخر وقت پنجشنبه تا عصر جمعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به افزایش ارتفاع امواج در ساحل حداکثر تا ۲ متر و در فراساحل حداکثر تا ۳ متر هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه زمان شروع سامانه افزایش سرعت وزش باد با جهت جنوب شرقی اواخر وقت پنج‌شنبه نوزدهم اسفندماه و زمان پایان آن نیز عصر جمعه بیستم اسفند خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور نوع مخاطره این سامانه را افزایش ارتفاع امواج و منطقه اثر را خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های خوزستان و بوشهر اعلام کرده است.

اثر مخاطره نیز احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال آسیب به شناورهای صیادی، شناورهای نیمه‌سنگین و خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی پیش‌یینی شده است.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت شنا، محدودیت در تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه‌سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرد.